• جمعه / ۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402040905303
  • خبرنگار : 50377

امام جمعه موقت ساری:

زیرسوال بردن خدمات انقلاب اسلامی بی تقوایی سیاسی است

زیرسوال بردن خدمات انقلاب اسلامی بی تقوایی سیاسی است

ایسنا/مازندران امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه اختلاف افکنی میان نیروهای انقلابی متاسفانه در اغتشاشات اخیر رقم خورد که باید مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم، گفت: برخی سعی دارند خدمات ۴۳ ساله انقلاب اسلامی را زیرسوال ببرند و این کار یک مدل بی تقوایی سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین نصوری در خطبه سیاسی نماز جمعه ساری در نهم تیرماه در جمع نمازگزاران طبق آیه ۱۱۹ سوره توبه، خود و مخاطبان را به تقوا الهی دعوت کرد.

وی به حمله وحشیانه ارتش آمریکا در سال ۱۳۶۷ به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این روز را به عنوان حقوق بشر آمریکایی مطرح کردند اما این تاریخ دارای ۳ مولفه است که این در همه دولت های آمریکا حاکم است.

نصوری با اشاره به ادعای حقوق بشر توسط دولت آمریکا، افزود: مولفه نخست ترور است که در ایران اسلامی ۱۷ هزار شهید ترور داریم تمام این ترورها با حمایت دولت آمریکا صورت گرفته است و مولفه دوم تحریم هاست که روزبه روز بر این موضوع غیر انسانی افزوده می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه ساری تحریم‌ها را سیاست نادرست دولت آمریکا بر همه کشورها دانست و یادآور شد: مولفه سوم تحقیر و نگاه نژاد پرستانه ای است که دولت آمریکا دارد. در فیلم های هالیوودی می بینیم که یک کمپانی در شمال کالیفرنیا ۷۰۰ هزار فیلم در سال می سازد و ۵۰۰ نفر یهودی این کمپانی را شکل می دهند.

این مسئول با اظهار اینکه علت دشمنی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در این راستا گسترش اسلام در دنیا و به خطر افتادن سیاست استعمار گرایانه دو دلیل این دشمنی است که در روزهای اخیر حرکت هایی علیه جمهوری اسلامی را شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، نصوری افزود: معاندان اسلام به صورت علنی قرآن را به آتش کشیدند آنان فکر می کنند با این حرکت می توانند نور هدایت الهی را خاموش کنند و جلوی سرعت گسترش اسلام را در دنیا بگیرند اما آنها به نوعی از گسترش اسلام در دنیا نگران هستند.

امام جمعه موقت ساری، از نسل نو و افرادی که کمتر در جامعه اثرگذارهستند خواستار شد؛ مقداری فضای مطالعاتی خودمان را رشد بدهند، در این باره کتاب براندازی که از یک قرن جنایت و خیانت آمریکا در کشورهای مختلف اعم از افغانستان عراق وغیره روایت می کند به طور واضح این فضا را نشان می دهد. نظام سلطه می‌خواهد روحیه استکباری خودش را گسترش دهد.

نصوری، ناامیدی و یأس را دو حربه دشمن علیه ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: رهبری در این باره اعلام کردند دشمن به دنبال این است ایمان ما را به سمت سقوط بکشاند. یأس و نا امیدی را در جامعه رقم بزند لذا می بایست فضای امیدآفرینی را در جامعه رشد بدهیم.

وی در بخشی ازسخنانش به انتقادهای شهروندان نسبت به صف‌های طولانی نانوایی‌ها در شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مسئولان ارشد استان و شهرستان نسبت به این موضوع با جدیت تمام اقدام کنند چرا که صف های طویل نانوایی بعضا به تریبون مخالفین برای ایجاد هیجان های کاذب تبدیل می شود و حل این مشکل نیازمند بازخوانی ویژه ای است.

وی به موضوع اوقات فراغت در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: بخش اعظمی از دانشجویان و طلاب در تابستان وقت شان به بیکاری می گذرد مسئولین باید نسبت به اوقات فراغت برنامه ریزی ویژه ای داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه ساری به وضعیت بغرنج، برنج کشاورزان مازندرانی اشاره کرد و یادآور شد: زحمت از کشاورزان است و سود برای دلالان؛ برای این معضل باید تصمیمات درستی اتخاذ شود.

این مسئول در بخش پایانی خطبه دوم نماز جمعه ساری به مسئولان توصیه کرد، تصمیمات جوانی جمعیت نباید پشت درهای بسته گرفته شود بلکه باید در بطن جامعه باشد تا گره ها را باز نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha