• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402040502918
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل دامپزشکی یزد اعلام کرد؛

فعالیت کشتارگاه‌های دام استان در روز عید قربان/راه‌اندازی قربانگاه‌های موقت در مرکز استان

فعالیت کشتارگاه‌های دام استان در روز عید قربان/راه‌اندازی قربانگاه‌های موقت در مرکز استان

ایسنا/یزد مدیر کل دامپزشکی استان ضمن اشاره به فعالیت کلیه کشتارگاه‌های استان از ساعت ۵ تا ۱۳ روز عید قربان، گفت: علاوه بر این تعداد چهار قربانگاه موقت توسط شهرداری یزد و با همکاری دامپزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط جهت حفظ سلامت همشهریان به منظور ذبح قربانی دایر خواهد بود.

«علی فاتحی‌نیا» ضمن بیان این که شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، خاتم، مروست، مهریز و میبد دارای کشتارگاه سنتی و صنعتی هستند، تصریح کرد: این کشتارگاه‌ها به منظور ذبح بهداشتی قربانی در روز عید سعید قربان از ساعت ۵ تا ۱۳ فعال خواهند بود و ذبح قربانی در آنها زیر نظر ناظر شرعی و بهداشتی دامپزشکی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: شهرستان تفت فاقد کشتارگاه دام است لذا ذبح قربانی طی این روز و از ساعت ۵ تا ۱۳ در موسسه خیریه فاطمه الزهرا(س) این شهر انجام خواهد شد.

به گفته این مسئول، در شهرستان یزد نیز به دلیل نبود کشتارگاه و بعد مسافت با کشتارگاه‌های دیگر شهرستان‌ها، چهار قربانگاه موقت دایر خواهد شد که این قربانگاه‌ها در «غرفه سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری در بلوار بهمن»، «بلوار علامه جعفری قبل از میدان طلائیه»، «جنب پایانه اتوبوسرانی میدان امام علی (ع)»، «کشتارگاه قدیم در انتهای بلوار نواب صفوی شمالی» دایر خواهند شد.

فاتحی‌نیا همچنین از مردم خواست در صورت سوال، پیشنهاد و انتقاد، مراتب را با سامانه 1512 در میان گذارند.

«هادی زارع زردینی» معاون سلامت این اداره کل نیز در همین راستا به رعایت اصول بهداشتی توسط همشهریان در جهت پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تاکید و بیان کرد: سنت حسنه قربان که در روز عید سعید قربان اقدامی بسیار خداپسندانه است ولی به منظور حفظ سلامت همشهریان رعایت نکات بهداشتی ضرورت دارد.

این مسئول از نکات بهداشتی مورد تاکید در این رابطه به پرهیز از کشتار دام در معابر عمومی، خودداری از کشتار دام بیمار، ذبح قربانی در داخل کشتارگاه، پرهیز از مصرف گوشت یا جگر خام و نیمه پخته، مصرف گوشت قربانی پس از نگهداری آن به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال و استفاده از دستکش در هنگام قطعه کردن گوشت، اشاره کرد.

«مهدی موسوی پور» رئیس اداره نظارت بر فرآورده های خام دامی دامپزشکی استان هم از فعال بودن تعداد اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی استان در روز عید سعید قربان خبر داد.

وی گفت: به منظور نظارت ویژه در روز عید سعید قربان، تعداد ۲۸ اکیپ ثابت و سیار،۲۵  نفر دکتر دامپزشک، ۲۶ نفر بازرس ویژه بهداشت گوشت و ۱۶ نفر ناظر شرعی در سطح استان فعالیت دارند.

موسوی در پایان افزود: همشهریان می‌توانند به منظور پیشگیری از ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و انجام ذبح بهداشتی و شرعی، قربانی های خود رابه کشتارگاه انتقال دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha