• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1402040301174
  • خبرنگار : 71468

والیبال ایران بیشترین ضربه را از کجا می‌خورد؟

والیبال ایران بیشترین ضربه را از کجا می‌خورد؟

کارشناس والیبال ایران گفت: تیم والیبال ایران تمرکز و هماهنگی در داخل زمین نداشت و بیشترین ضربه را در دریافت خورد.

امیرحسین منظمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی عملکرد تیم‌ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها بیان کرد: بازی اول را خوب شروع کردیم و کم اشتباه بودیم، بازی خوب و کم نقصی را مقابل آلمان انجام دادیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم. در بازی مقابل ایتالیا با ذهنیتی از پیش باخته جلو رفتیم. ایتالیا قهرمان جهان بود و تیم جوان و بی نقصی دارد و با تمام ظرفیتش به این مسابقات آمد و می‌خواهد تمام امتیازات لازم را بگیرد. می‌بینید که تیم‌ها را سه بر صفر شکست می‌دهد.

او ادامه داد: تیم ما در مقابل ایتالیا از پیش باخته بود و این بد است که بازیکنان با این ذهنیت وارد زمین شوند. بازیکنان ما نتوانستند خودشان را جمع و جور کنند و در ست سوم هم ۲۴ بر ۲۰ جلو بودیم اما کاپیتان ایتالیا در خط سرویس رفت و شش سرویس پشت سر هم زد و ایتالیا توانست بازی را با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به نفع خود به پایان برساند.

*مقابل آمریکا تمرکز نداشتیم

منظمی با اشاره به بازی ایران مقابل آمریکا تصریح کرد: نظرم این است همیشه مقابل آمریکا و لهستان خوب بازی می‌کنیم. شب گذشته هم ست اول را پایاپای جلو رفتیم اما در امتیازهای حساس نتوانستیم موفق شویم. متاسفانه  توپ‌های برگشتی ما در زمین خوب نمی‌خوابند. هماهنگی خوبی در زمین نداریم و به این برمی‌گردد که بازی تدارکاتی خوبی نداشتیم. ست دوم را ۱۸ بر ۲۵ باختیم و ست سوم جلو بودیم اما به دلیل نداشتن تمرکز، بازی که ۲۰-۱۷ جلو بودیم را ۲۵ بر ۲۳ واگذار کردیم. کارمان برای صعود به جمع هشت تیم برتر سخت شد. باید آسیب شناسی خوبی داشته باشیم و چاره اندیشی کنیم. حتی شده دو سال قید مقام را بزنیم و تیم جوان و خوبی را بسازیم، همان کاری که تیم‌های بزرگ مانند ایتالیا انجام دادند.

او در مورد علت اینکه در بازی با ایتالیا و آمریکا در حالی که در آستانه گرفتن ست بودیم، نتیجه را واگذار کردیم، تاکید کرد: علت آن نداشتن تمرکز است و در امتیازهای حساس باید تمرکز خوب و ثبات داشته باشیم. اگر تمرکز نداشته باشیم نمی‌توانیم کار خوبی را انجام دهیم و همین می‌شود پر اشتباه بازی می کنیم و امتیازات حساس را از دست می‌دهیم. حریف نیز از اشتباهات ما استفاده می‌کنند.

*بیشترین ضربه را در دریافت اول خوردیم

منظمی در مورد ساخته نشدن جانشین برای بازیکنان بزرگ تیم ملی والیبال گفت: تمام مربیانی که برای ایران کار کردند، نتیجه‌گرا بودند. همین باعث شد که جانشین پروری انجام نشود. برای معروف و موسوی جایگزین داریم؟ الان میلاد عبادی پور نبوده است و ما بیشترین ضربه را در دریافت اول خورده‌ایم. دریافت ما به پاسور نمی رسد و هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

*برای گرفتن سهمیه المپیک هم مشکل داریم

کارشناس والیبال ایران در مورد اینکه داورزنی رییس فدراسیون اعلام کرده بود هدف‌گذاری ما قرار گرفتن جزو چهار تیم برتر المپیک است اما بهروز عطایی سرمربی تیم ملی عنوان می‌کند تیم ایران، جزو تیم های درجه یک دنیا نیست و به نظر می‌رسد وعده داورزنی برخلاف شرایط حال حاضر والیبال ایران است، تصریح کرد: این سوال را باید خود آقای داورزنی جواب بدهد. اکنون کار ایران برای گرفتن سهمیه المپیک هم به مشکل خورده است و باید چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۱۵:۳۳

بیشترین ضربه رو از ناکارامدی آقای عطایی چرا قبلا تیم اینجوری نبود. با ایتالیا ست سوم شش امتیاز داد یک امتیاز نگرفت یعنی چی حیف آدم این بازی‌ها رو تماشا کنه کم میاریم حالت بد میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۱۵:۴۱

خدا وکیلی تا اینجا بازیها رو دنبال کردم تیم ایران نه لیبرو درست و درمانی داره نه دریافت‌کننده نه اسپک‌‌زن قدرتی یا سرعتی‌زن خوب فقط اسماعیل‌نژاد بدک نیست اونم دیگه چقدر در یک ست می‌تونه اسبک بزنه اگر دفاعش نکنن چون تنهاست

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۱۵:۴۵

از مربی بی‌کفایت ضربه می‌خوریم. اگر سعید معروف مربی بود همه تیم‌ها را می‌بردیم و اول می‌شدیم.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۱۸:۲۰

لعنت به عطایی و داورزنی با این رفتاراشون این همه بازیکن خوب رو به بهونه جوون‌گرایی گذاشتن کنار بیشتر سلیقه‌ایی الان حقتونه هر بلایی سرتون بیاد ولی افسوس که نان پخته خواهان دارد حرف بی‌فایده‌است کو گوش شنوا؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۱۷:۰۴

بیشترین ضربه را از این مربی کم‌سواد که در سطح آسیا هم نیست، خوردیم. ما در شرایطی نیستیم که سرمربی ایرانی بتواند گلیم تیم ملی را در این سطح از بازی‌ها از آب بیرون بکشد.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۱۷:۱۴

جناب عطایی! والیبال ایران را نابود کردی. بی‌کفایتی محض تنها بخشی از هنر شماست.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۳ ۱۸:۳۰

بالاترین ضربه به تیم والیبال ایران از جانب گروهی از ملت هست که فکر می‌کنند در ورزشی که ما پایه نداریم می‌توانیم از مربیان ایرانی استفاده کنیم. آنها افتخار می‌کنند که همچین مربی‌ای ایرانی‌‌الاصل با قدرت‌های والیبال جهان بازی و البته می‌بازد. و من خجالت و شرم احساس می‌کنم وقتی تیم کشورم در زیر نظرات مربی‌ای کار می‌کند که هیچ توانایی در فرماندهی این تیم در سطح جهانی نداشته و در افکار جهانی روادید استعدادهای بازیکنان خود را نمی‌بیند . صد درصد ما توانایی مالی استخدام مربی بهتری در راهدار نمایش استعدادهای این مرز و بوم داریم.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۰۰:۰۴

ما از این کادر فنی و تیم ملی والیبال حال حاضر، بیشتر از این نتایجی که گرفت نمیتونیم انتظار داشته باشیم،واقعیت رو باید پذیرا باشیم،بهتره به جای انتقاد متوالی از تصمیم های سرمربی و کادر فنی و عملکرد بازیکنان، شاهد یک برنامه ریزی و تغییرات اساسی در والیبال باشیم ،با روند فعلی به نتیجه نمیرسیم و زنگ تفریح تیم ها ،هم در لیگ ملت ها و هم در قهرمانی جهان خواهیم بود .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۰۰:۲۱

آدم افسوس بازیهای گذشته وحال میخوره نبود معروف کاظمی عبادی پور فیاضی نتیجش میشه بازی امروز

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۱۱:۰۵

سلام عزیزان باید یک مربی خارجی تراضی اول بیاد آقای عطایی نمیتونه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۱۲:۲۱

عطاایی لطف کن استعفا بده . دیگه بدتر از این نمی تونست بشه واقعا . استعفا که دادی وقتی میخوای بری وادی رو هم با خودت ببر.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۱۳:۳۴

تیم از دانش کم سرمربی ضربه می‌خورد، دریافت کننده‌های خوب نیمکت نشین هستند و ضعیف داخل میدان، بازی مقابل هلند می‌توانست از ابتدا شریفی در میدان باشد، هم در دریافت، جاگیری و هم در حمله بسیار بهتر از اسفندیار است، وادی در همه زمینه ها بسیار سطح پایینی دارد، به دفاع حریف اصلا نگاه نمی‌کند، در جلوگیری بد، توپ گیری ضعیف، در دفاع بسیار ضعیف و هم در زدن سرویس بر عکس کریمی ، هم در دفاع، در توپ گیری ، سرویس و پاس دادن عملکرد بهتری نسبت به وادی دارد، پوریا خانزاده بازیکن خوبی است ولی هنوز دریافت‌های مطمئن ندارد در این چند سال که عطایی سرمربی بوده، بیشتر از شاگردان خود در تیم ملی استفاده کرد و عدم تمایل بازیکنان تراز اول به حضور در تیم ملی نشان از همین موضوع دارد.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۱۴:۲۰

والیبال ایران از نبود سعید معروف ضربه خورد والسلام

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۱۶:۱۲

باید در تمرینات تیم والیبال مدل سازی های متنوع از آبشار گرفته تا دفاع و جا خالی انداختن و دفاع روی تور و دفاع عقب انجام شود تا آماده هر واکنشی متناسب با کنش های حریف مقابل صورت گیرد. واکنش‌های ذهنی تیم ایران دیرهنگام است. مرکزیت در تیم والیبال وجود ندارد. برای مثال معروف کانون تیم بود و تمرکز بازی را مدیریت می‌کرد. تیم ایران در حال حاضر فرمانده تیمی ندارد. پراکنده بازی به نوعی در تیم حاکم است. کلاس های نظری و محاسبات احتمالی برای کنش و واکنش های مهارتی با توجه به قرائن حرکت تیم در میدان بازی، وجود ندارد.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۱۶:۲۰

علت‌های شکست را باید دقیق چه به لحاظ روحی و چه روانی و جسمی و حرکتی و چه مهارتی بررسی شود. ربطی به مربی و غیره ندارد. تحقیر این فرد و آن فرد و احساساتی برخورد کردن، محلی از اعراب ندارد. احساساتی بازی کردن خروجی منفی دارد همان طور که احساساتی حرف زدن و قضاوت کردن. مربی ایرانی و کادر فنی تماما ایرانی، هیچ دست کمی از غربی ها ندارد. با چشمان باز باید تحلیل کرد. خداوند به همه این توان را داده است. به‌کارگیری آن همت می‌خواهد. بازیکنان چشم آبی و موی زرد از کره مریخ نیامدند. تلاش و تمرین و مدل سازی از بازی و مداومت در آن، موفقیت می‌آورد.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۱۶:۲۲

اسلام با رقابت و ورزش مخالف نیست با گلادیاتوربازی‌های دست‌های پنهان مخالف است. تیم ایران باید خود را از گلادیاتوربازی‌های حاکم بر ورزش به دور نگه دارد.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۴ ۱۷:۲۸

دقیقا از جایی که نفرین فرهاد قائمی‌ها را به خود گرفتین

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۵ ۰۸:۲۳

امسال بازیکنان هیچکدام خوب نبودند خیلی شل و الکی بازی می‌کنند مربی شان اصلا خوب تکنیکی نیست. خیلی ناشی عمل میکنه. واليبال ایران دیگه برای همیشه تمام شد. چقدر سرویس خراب می‌کند اصلا تلاش نمیکنن برای توپ. مربی‌گری بلد نیست حال مردم خوب نیست دلمان خوش به واليبال بود ... این هم تمام شد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۵ ۰۸:۲۷

ضربه رو آدم همیشه از رفیق میخوره

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۵ ۰۸:۳۳

خود آقای عطایی نباید قبول می‌کرد با احساسات مردم بازی کرد هم مربی و هم داورزنی بره کنار این کاره نیستن بهترین بازیکن جوان خوب کاظمی بود چرا دعوت نکردن آبروی ایران را بردید

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۵ ۱۱:۱۱

دنبال کسی نگردید. مقصر اصلی، مربی ماست آقای عطایی. چرا؟ چون ایشان علم و دانش مربیان بزرگ دنیا رو ندارن،،،، یک تبلت دستش دادن که باهاش بازی کنه،،،، مربی فقط مربی آمریکا و ژاپن،،،،

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۵ ۱۳:۴۳

بیشترین ضربه را موقعی خوردیم که اقای عطایی سرمربی تیم ملی شد و بهترین بازیکنهارو کنار گذاشت و بازیکنانی که سفارش شده بودند به تیم ملی دعوت کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۵ ۱۳:۵۱

فقط سعیدمعروف کافی بودبازی کنه توپ ها را پخش مکردباید ازاو تجربه اش استفاده مکردن.اون همه بازی کن های خوب بود..اصلا شرم کردم نگاه کنم بااون نتیجه ها