• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402033120665
  • منبع : نمایندگی لرستان

استاندار لرستان:

شهید دکتر چمران از الگوهای تعریف استاد تراز انقلاب اسلامی است

شهید دکتر چمران از الگوهای تعریف استاد تراز انقلاب اسلامی است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان در آیین گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه لرستان گفت: شهید چمران آموخت که در همه ابعاد رفتاری باید براساس مکتب جهاد و بسیج عمل کرد.

دکتر فرهاد زیویار در این آیین که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد بیان کرد: روز ملی بسیج اساتید که سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است یک روز مقدس است.
وی اظهار کرد: شهید دکتر چمران از الگوهای تعریف استاد تراز انقلاب اسلامی است.
استاندار لرستان، تأکید کرد: داشتن و تقویت روحیه جهادی باعث پیشرفت می‌شود و روحیه جهادی داشتن از ویژگی‌های مهم فرهنگ بسیجی است که مصداق آن شهید دکتر چمران است.
زیویار بیان کرد: نگاه به ابعاد مختلف زندگی شهید دکتر چمران به ما می آموزد که در همه ابعاد سیاسی، دانشگاهی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید به صورت جهادی عمل کنیم.
استاندار لرستان، ادامه داد: «تقویت وحدت حوزه و دانشگاه، مقابله با استکبار و توجه به علم و دانش و فناوری از خصوصیات مهم روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی است.
زیویار ادامه داد: شهید دکتر چمران یکی از بزرگمردان انقلاب اسلامی بود که در همه عرصه‌ها، روحیه و رفتار جهادی داشت.
وی، اظهار کرد: دکتر چمران یک مجاهد وارسته بود و اگرچه در آمریکا امکان اقامت و استفاده از بهترین امکانات را داشت ولی به فکر خدمت به ایران و جمهوری اسلامی بود و به میهن اسلامی بازگشت و زندگی‌اش در ایران و خارج از ایران، همه برپایه جهاد در راه خدا بود.
استاندار لرستان، تشریح کرد: شهید چمران یک فرمانده و نابغه کم‌نظیر در جنگ‌های نامنظم و در موقعیت دانشگاهی یک استاد برجسته و یک مجاهد وارسته در همه ابعاد بود.
زیویار افزود: شهید چمران که یک مجاهد وارسته مدافع اسلام و ارزش‌های انسانی بود نقش اساسی در پایه‌گذاری نهضت مقاومت در منطقه علیه رژیم صهیونیستی داشت.
آیین بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید با حضور دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان، رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و اساتید بسیجی این استان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.
در این آیین جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی لرستان، تجلیل شدند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha