• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402032919058
  • خبرنگار : 50180

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

باید امثال شهید چمران را به نسل جوان معرفی کنیم، تا راه گم نکنند

باید امثال شهید چمران را به نسل جوان معرفی کنیم، تا راه گم نکنند

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: باید امثال شهید چمران را به نسل جوان معرفی کنیم، تا جوانانمان راه گم نکنند.

 محمدنبی احمدی، امروز(۲۹ خرداد) در نشستی که در آستانه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در دانشگاه رازی برگزار شد، با بیان اینکه در گرامیداشت و پاسداشت شهدای شاخص کوتاهی کرده‌ایم، گفت: اگر امثال شهید چمران و شهید صیاد و شهید همت و ... را به نسل جوان معرفی کرده و مسیر شهدا را به خوبی برای  آنها بازخوانی کنیم، نسل جوان راه را گم نمی کنند و در دام "بی بی سی" و "اینترنشنال" و دیگر رسانه های غربی گرفتار نمی شوند.

احمدی با بیان اینکه شهید چمران علم و دانش و اخلاق را توام با هم دارا بود، گفت: ایشان در کنار اینکه نخبه علمی بود، به دلیل برخورداری از ایمان قوی هیچگاه گرفتار غرور و تکبر نشد، لذا یک اسوه حسنه به طور ویژه برای اساتید و دانشجویان است. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه شهید چمران یک شخصیت ویژه علمی و ایمانی بود، گفت: ایشان نقش مهمی در ایجاد روحیه همدلی و صمیمیت بین ارتش و سپاه داشت و همراهی امروز این دو نهاد ریشه در مجاهدت‌های شهید چمران دارد.

احمدی با بیان اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه ۴۵۰ عضو هیئت علمی دارد، گفت: همه اساتید دانشگاه بسیجی وار پای کار هستند، با این حال بیش از ۲۰۰ نفر آنها پرونده بسیج دارند و رسما در عضویت بسیج هستند.

شهید چمران نمونه یک استاد در طراز انقلاب اسلامی است 

به گزارش ایسنا، نامدار یوسفوند رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه نیز در این نشست از شهید چمران به عنوان یک اسوه، الگو و معیار برای اساتید یاد کرد و افزود: اساتید باید تلاش کنند تا در مسیر شهید چمران و امثال او گام بردارند.

وی بابیان اینکه شهید چمران نمونه یک استاد در طراز انقلاب اسلامی است، گفت: باید ارزش های انقلاب اسلامی را با امثال شهید چمران برای نسل جوان بازخوانی کنیم. 

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه همه اساتید دانشگاه های استان بسیجی هستند، گفت: بیش از ۵۰ درصد اساتید رسما عضو بسیج هستند و پرونده بسیجی دارند.

همایش گرامیداشت شهید چمران در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود

یوسفوند با اشاره به برگزاری همایش گرامیداشت شهید چمران در دانشگاه رازی کرمانشاه همزمان با سراسر کشور، گفت: این همایش روز ۳۱ خرداد همزمان با سالروز شهادت شهید چمران و روز بشیج اساتید در سالن فرهنگ و ادب دانشکده ادبیات دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: این همایش به صورت ویدئوکنفرانسی و همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

یوسفوند با دعوت از تمامی اساتید دانشگاه های استان برای حضور در این مراسم، گفت: برای حضور ۶۰۰ نفر از اساتید دانشگاه های کرمانشاه در این مراسم برنامه ریزی کرده‌ایم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha