• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402032818347

فرماندار لارستان:

تامین آب بیرم یک اولویت مهم است

تامین آب بیرم یک اولویت مهم است

ایسنا/فارس فرماندار ویژه شهرستان لارستان با یادآوری اینکه آب موجود در بخش بیرم از لحاظ کمی و کیفی، مطلوبیت لازم را ندارد، تلاش برای تامین نیاز آبی مردم بیرم از طریق احداث آب‌شیرین‌کن، حفر چاه جدید و سد سلمان فارسی، را در دستور کار و اولویت ذکر کرد.

داریوش دهقان در جمع مردم بیرم از توابع شهرستان لارستان گفت: از زمان وقوع سیل در بیرم تاکنون، نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی مختلف برای این بخش تعریف و حدود ۱۶۱ میلیارد تومان آن اجرایی و محقق شده است.

به نقل از فرمانداری لارستان، دهقان ابراز امیدواری کرد که مابقی این پروژه‌ها، امسال محقق شود، اضافه کرد: پروژه‌های جدیدی را قطعا در حوزه‌های بهسازی و جاده‌سازی مصوب خواهیم کرد.

فرماندار ویژه لارستان در مورد مشکل آب بیرم گفت: منابع آبی در بیرم، هم از لحاظ کمی و هم کیفی تعریفی ندارد، بنابراین باید از سایر نقاط آب بیاوریم که امنیت آینده بیرم هم از نظر صنعت و هم شرب تامین شود.

دهقان گفت: در حال حاضر، یک حلقه چاه آبفای روستایی و دو حلقه چاه کشاورزی در مدار قرار دارد، اما کمیت در سطح مناسبی نیست، برای کمک به تامین آب نقطه‌ای برای حفر چاه مشخص و کار به مناقصه گذاشته شده است و به زودی عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به انجام طرح مطالعات زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل انتقال آب سد سلمان فارسی به بخش بیرم، گفت: به دنبال اخذ موافقت کمیسیون ماده ۲۳ هستیم. البته اتفاق مهم اینکه استاندار فارس قصد دارد که این طرح را به عنوان یکی از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به فارس مطرح کند.

دهقان خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد که برای تامین آب مورد نیاز بیرم، هم از آب شیرین کن، هم چاهی که وارد مدار می‌کنیم و هم از آب سد سلمان فارسی و خلیج فارس استفاده کرده و این مشکل را حداقل تا سال ۱۴۰۴ رفع کنیم.

وی با بیان اینکه اشاره به انتظارات مردم در خصوص راه دسترسی، پاسخ مناسب به این نیاز را یکی از اولویت‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: مدیرکل بنیاد مسکن فارس وعده داده که طی یک ماه آینده ۱۰۰۰ تن سیمان برای تامین نیاز خانه‌های آسیب دیده از سیل به بیرم اختصاص یابد.

فرماندار ویژه لارستان، حفر چاه گاز در بیرم که با پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس انجام شده است را گامی بلند برای تحول در منطقه دانست و گفت: در حالیکه هیچ بخشی از لارستان اداره گاز ندارد، بخش بیرم اداره مستقل خواهد داشت، از طرفی مجوزهای اولیه هلال‌احمر هم به این بخش داده شده است.

دهقان با بیان اینکه از نبود دستگاه سی‌تی اسکن در بیمارستان بیرم، شرمنده است، گفت: به لحاظ اقتصادی درآمد بیمارستان بیرم پائین است و توجیه اقتصادی ندارد، اما به لحاظ اجتماعی، این مرکز درمانی باید دارای دستگاه‌هایی نظیر سی تی اسکن باشد.

فرماندار شهرستان لارستان از بردباری مردم، پیگیری مسئولان به ویژه امام جمعه و... برای رفع مشکلات و مسائل بخش بیرم، قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha