به گزارش ایسنا، نوید کریمزاده در «کارگاه افزایش اعتماد عمومی جمعیتهای ملی از طریق مشارکت» که در حاشیه نشست مدیران ارشد ارتباطات نهضت بینالمللی صلیب سرخ و هلالاحمر در کشور اردن برگزار شد، گفت: یکی از مسیرهای جذب داوطلبان از طریق برندسازی در هلالاحمر، راهاندازی و توسعه خانههای هلال در اکثر نقاط کشور بوده که با ارائه آموزشهای امدادی و تشکیل تیمهای امداد محلی، به جذب داوطلبان در هلالاحمر کمک کرده است.
وی افزود: در حال حاضر حدود ٧۰۰۰ خانه هلال در سطح کشور فعال است که به صورت کاملا داوطلبانه و مردمی مشغول به کار هستند و به عنوان نمایندگی کوچکی از هلالاحمر، تمام اقدامات بشردوستانه این نهاد از جمله ارائه آموزشهای امدادی، اقدامات بشردوستانه، کمک به حادثهدیدگان و... در آنها انجام میشود.
کریمزاده کانونهای سازمان جوانان هلالاحمر را از دیگر مسیرها و مجاری جذب داوطلبان در این جمعیت معرفی کرد و افزود: امروز کانونهای دانشجویی، جوانان، دانشآموزی، طلاب در سطح کشور فعال هستند که از طریق برندینگ جمعیت هلالاحمر و ارائه اقدامات شاخص داوطلبانه و بشردوستانه، راهی برای جذب بیشتر داوطلبان در هلال احمر به شمار میآیند.
براساس گزارش پایگاه اطلاعرسانی جمعیت هلالاحمر، وی اضافه کرد: معاونت امور بینالملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش نسبت به بهبود و توسعه تعامل با شرکای کاری خود به ویژه کمیته بینالمللی صلیب سرخ و فدراسیون بینالمللی جمعیتهای صلیب سرخ و هلال احمر اقدام کرده است.
انتهای پیام
نظرات