• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402032415519
  • خبرنگار : 71516

سازمان ملل: اسرائیل باید اجساد فلسطینی‌ها را بدون هیچ شرطی تحویل دهد

سازمان ملل: اسرائیل باید اجساد فلسطینی‌ها را بدون هیچ شرطی تحویل دهد

سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید پیکرهای شهدای فلسطینی را بدون قید و شرط تحویل بدهد.

به  گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل درباره اینکه رژیم صهیونیستی پیکرهای ۱۳۲ شهید فلسطینی از جمله ۱۲ کودک و یک زن و ۱۲ اسیر را پس نداده است و آیا این جنایت جنگی است یا خیر، گفت: ما درباره این مساله زیاد صحبت کرده‌ایم. لازم است پیکرهای این شهدا بدون پیش شرط و صرف نظر از اینکه چه کسی این اجساد را نگه داشته است، پس داده شود.

وی درباره اینکه آیا دبیرکل سازمان ملل معتقد است که انتقاد از رژیم صهیونیستی ممکن است با یهودستیزی آمیخته شود، جواب مبهمی داد و گفت: اسرائیل عضو کامل این سازمان است و همان حقوق و مسؤولیت‌ها را دارد.

یکی از خبرنگاران حامی رژیم صهیونیستی درباره این موضوع خطاب به دوجاریک گفت: من می‌خواهم به موضوع سؤال درباره یهودستیزی و انتقاد از اسرائیل بپردازم. آنچه برخی منتقدین اسرائیل می‌گویند انتقاد از سیاست اسرائیل نیست، بلکه یهودستیزی است. تبعیض و معیارهای دوگانه و سلب مشروعیت از اسرائیل نگرانی‌هایی را درباره یهودستیزی ایجاد می‌کند. آیا دبیرکل سازمان ملل با توصیف یهودستیزی از حیث ارتباطش با رژیم صهیونیستی موافق است؟  

دوجاریک در جواب گفت: من فکر می‌کنم خیلی واضح صحبت کردیم. دبیرکل سازمان ملل درباره نگرانی نسبت به برخی سیاست‌های اسرائیل با وضوح صحبت کرد؛ اما آنچه برای دبیرکل سازمان ملل واضح است این است که اسرائیل عضو کامل این سازمان است و همان حقوق و مسؤولیت‌ها را دارد. من وارد تحلیل مفصلی درباره هیچ عبارتی نمی‌شوم. من به نیابت از او صحبت می‌کنم و معتقدم که موضعش را درباره یهودستیزی توضیح داده است.

از سوی دیگر لین هاستینگز، هماهنگ کننده امور بشردوستانه در اراضی اشغالی نسبت به خطر قریب الوقوع تخلیه اجباری در شهر قدس هشدار داد و اعلام کرد که با دو فرد مسن دیدار کرده که احتمالا از منزلشان که از سال ۱۹۵۴ در آن زندگی می‌کنند، اخراج شوند.

وی خواهان پایان دادن به این اقدامات شد و تأکید کرد که این مساله با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

طبق گفته دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه در اراضی اشغالی دست‌کم ۹۷۰ فلسطینی از جمله ۴۲۴ کودک به دلیل پرونده‌های مطرح شده در مقابل دادگاه‌های اسرائیلی در معرض خطر تخلیه اجباری در قدس شرقی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۱:۲۵

شما اگر دلسوز ملت فلسطین هستید و می خواهید برایشان کاری مثبت انجام بدهید نه تنها اجساد بلکه زندانیان آنها را هم با مبادله تحویل بدهید کشته ها با اینکه عزیز هستند ولی زنده های دربند این رژیم مهم تر هستند............