• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402032315055
  • خبرنگار : 71461

رئیس جامعه مبلغین تبیین کرد: 

ویژگی‌های مومنان در کلام امام علی(ع)/ جامعه مبلغین با قدرت به کار خود ادامه می دهد

ویژگی‌های مومنان در کلام امام علی(ع)/ جامعه مبلغین با قدرت به کار خود ادامه می دهد

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با تشریح ویژگی های مومنان در کلام حضرت امیرالمومنین (ع)، گفت: زهد، تقوی، دوری از دنیا و زخارف آن، خدمت به مردم و مبارزه با استبداد و ظلم، از ویژگی های مومنان است. 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی -رئیس جامعه مبلغین- در مراسم بزرگداشت آیت الله سید باقر آیت میردامادی که در مسجد جامع امام رضا علیه اسلام برگزار شد، به تشریح ویژگی های مومنان در کلام حضرت امیرالمومنین (ع) پرداخت و گفت: زهد، تقوی، دوری از دنیا و زخارف دنیا، خدمت به مردم و مبارزه با استبداد و ظلم از ویژگی های مومنان است. 
 
 

کسی که به دنبال ماشین آنچنانی است از ما نیست 

رئیس جامعه مبلغین یادآور شد: عالم دین و کسی که شاگرد مکتب امام صادق (ع) و سرباز امام زمان (عج) است نباید سراغ تجملات و تشریفات رود. ای مردم بدانید، اگر فردی که در ظاهر، لباس روحانیت بر تن دارد، اما دنبال خانه مجلل و ماشین آنچنانی است، قطعا از ما نیست. ساده زیستی و دوری از مال اندوزی، توصیه موکدِ مولای‌مان، حضرت امام علی (ع) است. ما در جلسات مختلف جامعه مبلغین، در کنار همه فعالیت های‌مان، مروج ساده زیستی روحانیون و طلاب هستیم. 
 
این خطیب دینی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی (ره) نمونه برجسته زهد و تقوی و خدمت به مردم بودند، گفت: امروزه نیز رهبر معظم انقلاب در همین مسیر حرکت می‌کنند و همین تقوی و زهد و ایمان به خداوند است که موجب استمرار نظام اسلامی در فتنه‌ها و اغتشاشات مختلف بوده است. 
 
ادیب یزدی گفت: شاید عده‌ای در فتنه اخیر دچار برخی تردیدها شدند اما علمای واقعی و روحانیون متدین، همیشه با تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در مسیر ولایت و امامت، مدافع انقلاب اسلامی بوده و خواهند بود. رهبر معظم انقلاب در اوج اغتشاشات، فرمودند این فتنه، طراحی پیچیده دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و مردم ایران است. 
 

ویژگی‌های مومنان در کلام امام علی(ع)/ جامعه مبلغین با قدرت به کار خود ادامه می دهد
 

آیت الله میردامادی، عمر با برکت خود را صرف خدمت به دین و تشیع کردند 

رئیس جامعه مبلغین در ادامه با بیان اینکه آیت الله سید باقر آیت میردامادی که ده‌ها جلد کتاب نوشتند، عالمی متواضع و در خط انقلاب اسلامی بودند، گفت: مرحوم میردامادی، عمر با برکت خود را صرف خدمت به دین و تشیع کردند. با جرات می‌گویم که علمای تشیع، راه درست را انتخاب کرده و هیچ گاه دچار تردید نشده‌اند. 
 
وی همچنین در حاشیه این مراسم با بیان اینکه جلسات جامعه مبلغین با قوت و با حضور پر شمار خطبا و مبلغین برگزار می شود، اظهار کرد: امید است راهی که توسط بزرگانی همچون مرحوم آیت الله فلسفی و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم شجاعی، دنبال شد توسط ما در مدیریت جامعه مبلغین ادامه می یابد. استمرار این راه نیازمند تجربه و مهارت و دانش است و ما هم با رعایت قوانین و مقررات و بهره‌مندی از نظرات بزرگان، علما و روحانیون معزز، جامعه مبلغین را به خوبی گذشته مدیریت می‌کنیم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha