• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032214419
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات:

خطای انسانی۶۰ هکتار از مراتع کلات را نابود کرد

خطای انسانی۶۰ هکتار از مراتع کلات را نابود کرد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات گفت: به دلیل بی‌احتیاطی شهروندان بیش از ۶۰ هکتار از بهترین اراضی مرتعی این منطقه دچار حریق شد و از بین رفت.

مجید بهشتی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه مراتع هزار مسجد در بخش مرکزی این شهرستان، از حوالی ساعت ۱۴ امروز دچار حریق شد و با کمک و تلاش‌های تمامی نیروها پس از ۵ ساعت تلاش مهار شد، اظهار کرد: در این آتش‌سوزی که دلیل آن بی‌احتیاطی شهروندان بود بالغ‌بر ۶۰ هکتار از بهترین مراتع شهرستان از بین رفت.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات بیش از ۹۰ نفر شامل نیروهای مردمی، بسیج، هلال‌احمر، نیروی انتظامی و ...به کمک آمده بودند و حتی شخص فرماندار در محل حضور داشتند که جای تقدیر دارد، افزود: در این آتش‌سوزی ۶۰ تن از بهترین علوفه‌های شهرستان از بین رفت که در صورت ماندن در ماه‌های آینده می‌توانست مورد استفاده دام‌ها قرار بگیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات با اشاره به اینکه برای اطفاء این حریق از امکانات شهرستان استفاده شده است، از حضور برخی مسئولان اداره کل و بررسی منطقه خبر داد و گفت: این دومین حریق از ابتدای امسال در شهرستان است.

وی با اعلام اینکه محل آتش‌سوزی حدفاصل روستاهای سینی کهنه و ایدلیک در پهنه مراتع شهرستان کلات روی داده است، بیان کرد: وی افزود: با توجه به تراکم بالای پوشش گیاهی در منطقه و همچنین با توجه به خشکسالی شدید در منطقه، استعداد حریق در ۴۰ درصد منطقه وجود دارد و با کوچکترین آتش، حجم گسترده‌ای از اراضی دچار حریق می‌شود.

بهشتی گفت: با توجه به پوشش مناسب مراتع این شهرستان نیاز است که با نزدیک شدن به فصل گرما مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی توسط مردم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با گرم شدن هوا پوشش گیاهی موجود مراتع رو به خشکی می‌رود و پرتاب ته سیگار، انداختن استکان و لیوان در مراتع می‌تواند عامل آتش‌سوزی شده و دامنه گسترده‌ای از منابع طبیعی شهرستان را دچار خسارت کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات ادامه داد: نیاز است شهروندان در صورت نیاز به افروختن آتش، موارد ایمنی را به دقت رعایت و قبل از ترک محل از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین به مردم توصیه کرد: هنگام گردش در طبیعت از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین و یا روشن کردن آتش به منظور تفریح خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha