• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402032213806
  • خبرنگار : 71496

/به روز رسانی شد/

سفر هیئت نظامی اسرائیل به قاهره/ تدابیر جدید ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای مصر

سفر هیئت نظامی اسرائیل به قاهره/ تدابیر جدید ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای مصر

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک هیئت شامل سه تن از فرماندهانش برای ادامه روند تحقیقات مشترک درباره تیراندازی اخیر در مرزهای مصر، به قاهره رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، یک هیئت از فرماندهان ارتش برای پیگیری روند تحقیقات مشترک با ارتش مصر درباره تیراندازی اخیر در مرزهای مشترک دو طرف به قاهره رفت.

ادرعی اظهار کرد: این هیئت شامل ژنرال الیعازر تولدانو، فرمانده منطقه جنوب، سرتیپ آوی دیفرین، رئیس تیپ روابط بین‌الملل و سرتیپ ج، رئیس تیپ فعال‌سازی در مرکز اطلاعات بود و این سفر با هدف پیگیری روند تحقیقات مشترک با مسؤولان ارتش مصر درباره ماجرای نفوذ یک سرباز مصری به داخل مرزهای ما در سوم ژوئن جاری انجام شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: این تحقیق مشترک در روز تیراندازی و زمان بازدید مسؤولان ارتش مصر از محل تیراندازی آغاز شد و دو طرف تعهد دادند که تحقیق گسترده‌ای را برای رسیدن به حقیقت انجام دهند.

رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این رژیم چند روز پس از تیراندازی در مرزهای مصر، اقدامات جدیدی را شامل ممنوعیت نزدیک شدن به منطقه مرزی در پیش گرفت.

همچنین این رادیو تاکید کرد، در صورت گزارش هرگونه اقدام غیرعادی از سوی سربازان مصری، با آن به عنوان حمله احتمالی برخورد می‌شود و سربازان اسرائیل باید فورا کلاه خود را بر سر گذاشته و برای تیراندازی آماده شوند.

رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه نیز اعلام کرد، فعلا فرض بر این است که اعتمادی به سربازان مصری نیست و آنچه یکی از آنها انجام داد، می‌تواند یک بار دیگر تکرار شود.

ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص اعلام کرد که یک سرباز مصری پس از عبور از مرز و ورود به اراضی اشغالی طی دو مرحله تیراندازی، سه سرباز اسرائیلی را به قتل رسانده و یک تن دیگر را زخمی کرد و خود نیز در تیراندازی سربازان اسرائیلی کشته شد.

اما ارتش مصر اعلام کرد که یکی از نیروهای امنیتی‌اش با قاچاقچیان مواد مخدر درگیر شده و به سمت یکدیگر تیراندازی کردند و او در ادامه این تعقیب و گریز وارد اراضی اشغالی شده و در نهایت این ماجرا به کشته شدن سه سرباز اسرائیلی و این سرباز ختم شد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی تلفنی، بر اهمیت هماهنگی کامل برای روشن شدن ابعاد مبهم این ماجرا تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۲ ۱۳:۳۲

اگر شود چه ها که نشود آرزویش نیز شیرین است....فرض می کنیم در طول نقاط صفر مرزی فلسطین اشغالی با کشور مصر نیروهائی خودجوش باشند که با تسلیحات دوربرد از فواصل چندین صدکیلومتری پیشانی سربازان اسقاطیلی را نشانه بگیرند و در وسط پیشانی آنها خال هندی بکارند چه ها که نشود حتی مرزها هم برای رژیم جعلی اسقاطیل نا امن خواهد شد...............