• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402032113170
  • خبرنگار : 71415

تظاهرات آلمانی‌ها در اعتراض به بزرگترین رزمایش هوایی ناتو

تظاهرات آلمانی‌ها در اعتراض به بزرگترین رزمایش هوایی ناتو

در آستانه برگزاری بزرگترین رزمایش هوایی تاریخ ائتلاف ناتو به میزبانی آلمان، معترضان علیه تشدید نظامی‌گری این ائتلاف در مقابل یک پایگاه هوایی در شهر هانوفر این کشور تظاهراتی را برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه سی.جی.تی.ان، صدها معترض به برگزاری بزرگترین رزمایش هوایی تاریخ ائتلاف ناتو تحت عنوان رزمایش "مدافع هوایی ۲۰۲۳" در مقابل پایگاه هوایی "وونستورف" واقع در شهر هانوفر آلمان تظاهرات کردند.

رزمایش مدافع هوایی ۲۰۲۳  قرار است از فردا دوشنبه، ۱۲ ژوئن به میزبانی آلمان شروع شده و تا ۲۳ ژوئن ادامه داشته باشد. در این رزمایش ۱۰۰۰۰ نیرو و ۲۵۰ هواپیمای متعلق به ۲۵ کشور شرکت کرده تا دست به قدرت‌نمایی بزنند.

به گفته مقام‌های آلمانی و آمریکایی، این بزرگترین رزمایش هوایی است که این ائتلاف از زمان تاسیس برگزار کرده و قرار است سوئدی که به دنبال کسب عضویت در ناتو است و ژاپنی که قرار است میزبان یک دفتر ارتباطی ناتو شود، در آن شرکت کنند.

آمی گوتمان، سفیر آمریکا در آلمان به خبرنگاران در شهر برلین گفت: "بی‌تردید این رزمایش، چابکی و سرعت نیروهای متحد ائتلاف ناتو به عنوان اولین پاسخ‌دهنده را به نمایش خواهد گذاشت."

با این حال تظاهرکنندگان در مقابل پایگاه هوایی وونستورف شهر هانوفر آلمان با برگزاری این رزمایش مخالفت و به آن اعتراض کردند. این معترضان نگران هستند که برگزاری این رزمایش سیگنال‌های غلطی به جهان خارج به ویژه به روسیه بفرستد و ممکن است بحران جاری در اوکراین را تشدید کند. آنها خواستار راه‌حل‌های دیپلماتیک برای این بحران و آتش‌بس در اوکراین شدند.

برخی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بنرهایی به دست داشتند که رویشان نوشته شده بود: "مرگ بر تسلیحات! نه به جنگ! خلع سلاح هم‌اکنون!"

یک سخنگوی پلیس آلمان از شرکت ۳۰۰ تن در این تظاهرات مسالمت‌آمیز خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، رزمایش مدافع هوایی ۲۰۲۳ با هدف شبیه‌سازی حمله به یکی از کشورهای عضو ناتو برگزار خواهد شد و آمریکا به تنهایی ۲۰۰۰ پرسنل گارد ملی هوایی خود و حدود ۱۰۰ هواپیما را برای شرکت در این مانور اعزام خواهد کرد.

اینگو گرهارتز، یک مقام ارشد نیروی هوایی آلمان گفت: ما نشان می‌دهیم که ناتو خط قرمز ماست و ما آماده‌ایم تا از هر وجب از خاکمان دفاع کنیم. اما ما قصد نداریم پروازهایی به سمت کالینینگراد انجام دهیم. این رزمایش صرفا آمادگی و هماهنگی نیروهای ما را نه تنها در چارچوب ناتو بلکه خارج از آن هم نشان می‌دهد.

کالینینگراد یک منطقه روسی است که در دریای بالتیک بین لهستان و لیتوانی واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۱ ۱۴:۰۰

چه با نمایش قدرت چه بدون نمایش قدرت همین الآن هم روسیه به تنهائی با آمریکا و تمام دنباله هایش در حال جنگ است.....به یاد دارم در جنگ ایران و صدام حسین ایران به تنهائی و بدون حمایت هیچ کشوری به تنهائی با نمایندۀ آمریکا و تمام متحدانش جنگی نابرابر را 8سال ادامه داد و بالأخره صدام حسین را شکست داد و او را با دستان حامیانش از طناب دار آویزان و اعدام کرد در افغانستان نیز همینطور دستۀ ارازل و اوباش آمریکائی و متحدانش 20سال مردم این کشور را به خاک و خون کشیدند و بعد از20سال با فرار شبانه فقط برای ملت افغانستان بدبختی و فقر به جای گذاشتند...........جنگ روسیه -اکراین نیز تکرار تاریخ است