• جمعه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402031911862
  • خبرنگار : 71610

آماده باش ارتش لبنان در مرز بعد از حمله اشغالگران به ساکنان «کفرشوبا»

آماده باش ارتش لبنان در مرز بعد از حمله اشغالگران به ساکنان «کفرشوبا»

پس از یورش بلدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی به تپه‌های «کفرشوبا» و انجام عملیات حفاری در این منطقه منابع خبری امروز (جمعه) از یورش مجدد نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه «کفرشوبا» در شمال اراضی اشغالی و جنوب لبنان و شکل‌گیری درگیری شدید میان آنها و جوانان لبنانی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین در این باره اعلام کرد که اهالی کفرشوبا اقدام به پرتاب سنگ به سمت نظامیان رژیم صهیونیستی و خودروهای آنها کردند.

طبق این گزارش، اهالی کفرشوبا با برداشتن موانع و سیم‌های خاردار نصب شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی از آن عبور کردند.

المیادین گزارش داد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به پرتاب بمب‌های دودزا به سمت جوانان عبور کرده از سیم خاردار مذکور کرده‌اند.

طبق گزارش این شبکه، ارتش رژیم صهیونیستی یک تانک «مرکاوا» را در این منطقه مستقر کرده است.

خبرنگار المیادین در ادامه گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی حالت جنگ و درگیری به خود گرفته‌اند و شلیک گاز اشک‌آور توسط آنها منجر به مسمومیت و مجروح شدن چند تن از اهالی کفرشوبا  شده است.

منابع همچنین از حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در این منطقه خبر دادند.

همچنین نیروی فعال سازمان ملل متحد در لبنان، یونیفیل، از طرف‌های لبنانی و اسرائیلی خواست تا "خویشتن‌داری کنند و از اقداماتی که ممکن است به تشدید تنش منجر شود بپرهیزند." یونیفل توضیح داد که با طرف‌ها برای یافتن راه‌حل در تماس است.

آندریا تننتی، سخنگوی یونیفل، در بیانیه‌ای درباره درگیری‌هایی که در مرز بین تظاهرکنندگان لبنانی و ارتش اسرائیل رخ داد، اظهارنظر کرد.

تننتی در بیانیه خود گفت: «ما از هر دو طرف می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند و از اقداماتی که می‌تواند منجر به تشدید تنش‌ها در امتداد خط آبی (میان اسرائیل و لبنان) شود، اجتناب کنند.

وی افزود: ما از طرف‌ها می‌خواهیم از مکانیسم‌های هماهنگی ما به طور مؤثر استفاده کنند تا از سوء تفاهم‌ها و تخلفات جلوگیری شود و به حفظ ثبات در منطقه کمک کنند.

او توضیح داد که یونیفیل "با طرفین در تماس و در تلاش برای یافتن راه حل است."

وی خاطرنشان کرد که نیروهای یونیفل "از ابتدا برای اطمینان از توقف درگیری‌ها، برقراری آرامش و کمک به کاهش تنش‌ها در میدان بودند."

این تنش پس از آن صورت گرفته است که منابع عربی پنج‌شنبه از یورش بلدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی به تپه‌های کفرشوبا و انجام عملیات حفاری و به دنبال آن وقوع تنش در این منطقه خبر داده بودند.

به گفته این منابع، اهالی منطقه مذکور در اعتراض به عملیات خاکبرداری و تجاوزات ارتش صهیونیستی، تحرکات مردمی در پشت حصار سیم خاردار (خط آبی) را آغاز کرده و تثبیت حق خود در این منطقه را از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مطالبه کردند.

یک چوپان به نام «اسماعیل ناصر» از اهالی کفرشوبا نیز جلوی بلدوزر ایستاده و مانع کار آن شده بود.

تجمع امروز لبنانی‌ها در منطقه کفرشوبا نیز در راستای همبستگی با این چوپان صورت گرفته است.

در همین راستا، ارتش لبنان نیز از استقرار نیرو در منطقه خبر داد. در بیانیه کوتاه ارتش لبنان در این باره آمده است: درحال استقرار نیرو در منطقه مرزی کفرشوبا برای مقابله با دشمن صهیونیستی هستیم.

روزنامه‌ها و منابع رسانه‌ای عبری از "حادثه‌ای غیرعادی در مرز با لبنان خبر دادند که در آن یک سرباز لبنانی سلاح خود را به سمت تانک ارتش اشغالگر اسرائیل نشانه رفت."

برخی منابع عربی و عبری بامداد امروز اعلام کردند که بر اساس ادعای آژانس عبری I-۲۴، نیروهای ارتش لبنان در مقابل یک نیروی ارتش اسرائیل که در حال گشت زنی در اطراف حصار مرزی بود، مستقر شدند.

روزنامه‌های عبری زبان افزودند که سربازان لبنانی در نزدیکی نوار مرزی با سرزمین‌های اشغالی مستقر شده‌ و سلاح‌های «آر.پی.جی» شان را کشیده و به سمت خودروی ارتش اشغالگر اسرائیل واقع در آن سوی حصار مرزی نشانه گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha