• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402032012235
  • خبرنگار : 71496

آرامش شکننده در «کفرشوبا» پس از ایجاد ایست‌های بازرسی توسط ارتش لبنان

آرامش شکننده در «کفرشوبا» پس از ایجاد ایست‌های بازرسی توسط ارتش لبنان

ارتش لبنان در راستای تاکید بر ماهیت لبنانی مناطق کفرشوبا، ایست‌هایی را در شهرک آن در نزدیکی سیم‌خاردارهایی که رژیم اشغالگر نصب کرده، ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین اعلام کرد، در پی حمله سربازان اسرائیلی با گاز اشک‌آور به ساکنان کفرشوبا و العرقوب که به خاک‌برداری در مناطقشان اعتراض داشتند، ارتش لبنان اعلام کرد که برای مقابله با دشمن اسرائیلی و با اینکه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در منطقه مرزی کفرشوبا حضور دارند، نیروهای خود را در این منطقه مستقر می‌کند.

در ادامه پس از اینکه رژیم صهیونیستی عملیات خاک‌برداری را متوقف کرد، آرامش شکننده‌ای در منطقه تنش واقع در ارتفاعات جنوبی کفرشوبا برقرار شد.

این شبکه تاکید کرد، ارتش لبنان در راستای تاکید بر ماهیت لبنانی این مناطق، ایست‌هایی را در شهرک کفرشوبا در نزدیکی سیم‌خاردارها ایجاد کرد.

طبق گزارش این شبکه، یک دستگاه خودروی نظامی رژیم صهیونیستی بدون هیچ‌گونه اعلام آماده‌باشی در نزدیک خط عقب‌نشینی مستقر شد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که ساکنان کفرشوبا و العرقوب برای به چالش کشیدن سربازان اسرائیلی که در ایست‌های خود در ارتفاعات اشغالی کفرشوبا واقع در نزدیکی خط عقب‌نشینی به حالت آماده‌باش و هشدار مستقر شده بودند، نماز را در نزدیکی این خط برپا کردند.

یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امور خارجه و مسایل امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: آنچه امروز در مرزهای لبنان اتفاق افتاد، چالشی برای ما و یک اقدام تحریک‌آمیز بود و ما نمی‌خواهیم به سمت آن کشیده شویم.

رسانه‌های اسرائیلی نیز با پوشش این خبر اعلام کردند: این اولین باری نیست که یک سرباز ارتش لبنان اسلحه آرپی‌جی را به سمت یک تانک اسرائیلی نشانه می‌رود.

شبکه ماهواره‌ای معاریو متعلق به رژیم صهیونیستی نیز تصاویری را که شبکه خبری المیادین از استقرار سربازان لبنانی و نشانه‌گیری آنها به سمت خودروی زرهی اسرائیلی پخش کرده بود، بازنشر کرد.

محمد عباس، کارشناس مسایل نظامی در این خصوص گفت: لبنانی‌ها برای آزادسازی روی مقاومت و نه سازمان ملل حساب بازکردند و تا زمانی که طمع‌ورزی‌های اسرائیل وجود داشته باشد، مقاومت ادامه می‌یابد.

این کارشناس افزود: ساکنان العرقوب و کفرشوبا امروز درس‌هایی را در حوزه مقاومت اضافه کردند و این تاریخ آنها است، معادله سه‌گانه ارتش، مردم و مقاومت امروز به قانون تبدیل شده و این همان چیزی است که امروز اجرا می‌شود.

ریاض عید، نویسنده و پژوهشگر روابط بین‌الملل نیز گفت: اگر مقابله ساکنان العرقوب و کفرشوبا با اقدامات تحریک‌آمیز اشغالگران نبود، طبیعی بود که مقاومت مستقیم وارد عمل شود.

عید در ادامه تاکید کرد: سه‌گانه طلایی مردم، ارتش و مقاومت شرط آزادسازی سرزمین است نه سازمان ملل.

جرار دیب، کارشناس مسایل سیاسی لبنان نیز گفت: کاری که ساکنان کفرشوبا و العرقوب در جنوب لبنان انجام دادند، حامل این پیام برای رژیم اشغالگر است که مردم لبنان اجازه هیچ تغییری در معادلات را نخواهند داد.

 او افزود: پیام امروز ساکنان کفرشوبا و مردم لبنان به رژیم اشغالگر این است که دست به هیچ حماقتی علیه لبنان نزند چراکه متحمل هزینه‌های سنگینی خواهد شد.

مرزهای لبنان با اراضی اشغالی از صبح روز جمعه دچار تنش شده و جمعی از جوانان لبنانی از ساکنان منطقه ارتفاعات اشغالی کفرشوبا سیم‌خاردارهایی را که رژیم اشغالگر در این منطقه قرار داده، برداشته و تونلی را که در منطقه کنده شده، پر کردند.

اشغالگران یک دستگاه تانک مرکاوا و تعدادی سرباز را از ایست اشغالی السماقة به منطقه تنش با ارتش لبنان در شهرک کفرشوبا منتقل کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۰ ۱۳:۴۴

این یعنی سخن محکم شیخ سیدحسن نصرالله که فرمود: اگر سران احمق رژیم اسقاطیل دست از پا خطا کنند در جنگ بعدی به عصر حجر باز خواهند گشت و شنا کنان از راه دریا فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد...........