• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402031610073
  • خبرنگار : 50214

مدیر صندوق بیمه استان یزد خبر داد

امکان بهره‌مندی فعالان مشاغل خانگی از خدمات صندوق بیمه روستاییان

امکان بهره‌مندی فعالان مشاغل خانگی از خدمات صندوق بیمه روستاییان

ایسنا/یزد مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: متقاضیان مشاغل خانگی می توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از خدمات و مزایا بیمه اجتماعی بهره‌مند شوند.

«محمدجواد رحیمی‌نسب» در دیدار و گفت‌وگو با «محمدکاظم صادقیان» مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان که در  راستای ترویج فرهنگ بیمه‌ای و اطلاع‌رسانی خدمات و مزایا این صندوق بیمه به منظور حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی انجام شد، ضمن ارائه توضیحاتی از روند تشکیل صندوق، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مبتنی بر اصل ۲۹ قانون اساسی و همچنین قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی بر اساس آیین‌نامه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: بر همین اساس کلیه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال فاقد بیمه می‌توانند عضو این صندوق شوند و از خدمات و مزایا صندوق شامل مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه استان با بیان این که ایجاد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک اقدام بسیار ارزشمند و مولد این انقلاب برای حمایت از افراد فاقد بیمه اجتماعی است، افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی صندوق در خصوص فراگیری و افزایش ضریب نفوذ این بیمه در بین مشاغل خانگی از جمله صنعتگران و فعالین عرصه فرش نیازمند همکاری در بحث اطلاع‌رسانی و متقاعدسازی هستیم.

رحیمی‌نسب ابراز امیدواری کرد که در نشست‌هایی که با بافندگان فرش یا جامعه هدف روستایی انجام می‌شود، ترتیبی اتخاذ شود ضمن بررسی ظرفیت‌های موجود در جهت ارتقاء سطح رفاه جامعه هدف آن سازمان ، امکان برخورداری صنعت‌گران از مزایای صندوق فراهم شود.

«محمدکاظم صادقیان» مدیر کل ضمت استان نیز تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را از خدمات ارزشمند دولت بیان کرد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ بیمه‌ای و اطلاع رسانی جامع خدمات و مزایا صندوق بیمه اجتماعی، آماده هر گونه همکاری‌های لازم جهت ارتقا سطح رفاه جامعه هدف سازمان صنعت ، معدن و تجارت هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha