به گزارش ایسنا، محسن هرمزی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران با تشریح چشم انداز و اهداف مترو، در خصوص قرارداد ۶۳۰ واگن با بیان اینکه این قرارداد به ۷۹۰ واگن ارتقاء خواهد یافت، گفت: قرارداد ۶۳۰ واگن یک قرارداد چند وجهی است و ذینفعان مختلفی دارد و همین مسئله سبب بروز چالش هایی شده و دقت داشته باشید که این قرارداد ۶۳۰ واگن جزو قراردادهای سازمان شهرداریها است و در برخی مواقع حتی اجازه ورود ما را نیز نمیدهد.
مدیرعامل شرکت متروی شهر تهران با بیان اینکه حواله نقدی نیز به تاریخ ۲۰ خردادماه داریم و برای تتمه تأمین اعتبار ۱۱۸ میلیون یورو، تسهیلات می گیریم، خاطرنشان کرد: این تسهیلات در کمیته اعتبارات مصوب شده و در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی هستیم؛ چون قول داده بودیم، قریب ۵۰ درصد مسئله حل شده و در تلاش هستیم امور تسریع شود؛ ذی نفعان متعدد باعث شدند که موانعی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه تکمیل توسعه خطوط فعلی را در دستور کار قرار دادیم، افزود: برای ساخت خط ۱۱ مترو با شرکت مپنا تفاهم نامه امضاء کردیم که ناظر به این تفاهم قرار شده ۵۰ رام قطار هشت واگنه با شرکت واگن سازی پارس ساخته شود.
هرمزی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده تکلیف شده که تا پایان سال ۱۳ ایستگاه مترو احداث شود، گفت: قرارداد ۴۰ هزار میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم منعقد کردیم که با یک شیوه جدید تامین مالی عملیات حفاری خط ۱۰ مترو در تیر ماه آغاز شود و بدانید که تامین هزینهها از محل تهاتر و طلب از مجموع قراردادها با سپاه بوده است.
وی با بیان اینکه در خصوص ساخت خط ۹ مترو با قرارگاه خاتم برای انتخاب یک مدل جدید به تفاهم رسیدیم، ادامه داد: ساخت خط ۸ مترو را نیز امیدواریم با توان بخش خصوصی جلو ببریم.
مدیرعامل شرکت متروی شهر تهران در خصوص احداث تراموا در تهران نیز گفت: راه اندازی تراموا در حال بررسی است و به محض تکمیل شدن مطالعات در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات