• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402031609784

یک مسئول در شهرداری شیراز:

کیوسک‌های مطبوعاتی شیراز ساماندهی می‌شوند

کیوسک‌های مطبوعاتی شیراز ساماندهی می‌شوند

ایسنا/فارس رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: با هدف احیاء نقش فرهنگی، کیوسک‌های مطبوعاتی تحت مدیریت شهرداری، ساماندهی خواهند شد.

پژمان شفیعی سه‌شنبه ۱۶ خرداد در نشست مشترک مدیران مسئول روزنامه‌های محلی استان فارس، سرپرستان جراید کشوری و اتحادیه صنف کیوسک‌های مطبوعاتی بیان کرد: آسیب شناسی گذشته و شناخت دقیق تغییرات جامعه در احیای نقش فرهنگی کیوسک‌های مطبوعاتی و ایجاد رونق در این عرصه بسیار تاثیرگذار است.

این مقام مسئول در شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در گام نخست باید نقاط ضعف گذشته را بررسی کرده و با هم افزایی همه متولیان این حوزه به ارتباط بهتر و بیشتر مردم و روزنامه‌ها کمک کنیم.

شفیعی همچنین از تدوین دستورالعمل ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی پس از سال‌ها با اخذ مشورت مدیران روزنامه‌ها و صاحبنظران خبر داد و گفت: در این دستورالعمل به موارد متعددی شامل زیباسازی کیوسک‌ها، بازنگری در جانمایی‌ها و ضوابط و دستورالعمل انضباطی، پرداخته شده که در آینده نزدیک نهایی و پس از تصویب شورای اسلامی شهر اجرایی می‌شود.

او با اشاره به تدوین و اصلاح مفاد اسناد و قراردادهای مرتبط همکاری کیوسک داران به منظور بهره مندی مناسب مردم از روزنامه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کارگروه احیای نقش فرهنگی کیوسک‌ها در شیراز با همکاری مشترک شهرداری و مدیران روزنامه‌ها در آینده نزدیک شاهد تحولات مهمی در این عرصه خواهیم بود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه برای نخستین بار در شیراز کیوسک اختصاصی عرضه مطبوعات و نشریات طراحی و در یک محل پرتردد استقرار خواهد یافت، عنوان کرد: این کیوسک پس از اخذ نظرات کارشناسان با طراحی منحصر به فرد در یک محل پرتردد و جاذب فرهنگی با در نظر گرفتن تمام شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و ترافیکی مستقر و تنها مطبوعات و نشریات و خدمات مرتبط در آن عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، طی یک دهه اخیر، شاهد تغییرات عمده‌ای در فعالیت کیوسک‌های مطبوعاتی در شیراز بوده‌ایم، به نحوی که این واحدهای صنفی از اهداف ایجادی خود دور شده و به جای آنکه مکانی برای عرضه محصولات فرهنگی و هنری به ویژه رسانه‌های مکتوب و دیگر تولیدات رسانه‌ای باشند، به مکانی برای عرضه تنقلات، نوشیدنی و دخانیات بدل شده است.

عمده‌ترین بهانه بهره‌برداران کیوسک‌های مطبوعاتی برای این تغییر رویه، کاهش تمایل شهروندان برای خرید مطبوعات و محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است، حال آنکه فلسفه ایجاد و گسترش این واحدهای صنفی، کمک به ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقاء آگاهی‌های جامعه بوده و صرفا انتفاع اقتصادی در دستور کار نبوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha