• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402030805035
  • خبرنگار : 50177

یک مسئول:

شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها ضروری است

شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها  ضروری است

ایسنا/لرستان قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها ضروری است.

رشید جعفرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هنگامی که دانشگاه‌ها در تابستان تعطیل می‌شود چندین نشست تخصصی را با معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها برگزار می‌کنیم و سیاست‌ها و راهبردهای معاونت فرهنگی وزارت علوم را ابلاغ می‌کنیم تا براساس آن پیش روند.

وی از شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: نشست دبیران مناطق ده‌گانه کشور برگزار خواهد شد تا ظرفیت‌های مناطق شناسایی شوند.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سیاست‌ها و راهبردهایی که معاونت فرهنگی وزارت علوم مشخص و ترسیم کرده را با این دبیران به گفت‌وگو می‌گذاریم.

جعفرپور ادامه داد: در تابستان نیز نشست معاونت فرهنگی دانشگاه‌های کشور را برگزار خواهیم کرد و برنامه‌های سال آینده را پیش‌بینی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پایان امسال انتخابات را در پیش داریم، افزود: چهار راهبرد مقام معظم رهبری که برای کل کشور در نظر گرفته شده را در برنامه‌های دانشگاه گنجانده خواهد شد که این راهبردها شامل رقابت، مشارکت، سلامت و  امنیت هستند که براساس آن انتخابات پیش‌رو باید رقابتی و با مشارکت حداکثری و  نهایت دقت و در سلامت کامل عمومی  برگزار شود تا به افزایش امنیت ملی  کشور کمک کند.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: همین راهبردها را در دانشگاه‌ها خواهیم داشت و نیاز است تشکل‌های دانشجویی و اساتید و مجموعه مدیریت دانشگاه‌ها خود را برای مباحثی که در حوزه انتخابات مطرح می‌شود آماده کند.

جعفرپور اظهار کرد: ظرفیت کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون‌های آزاد در دانشگاه‌ها کمک می‌کند که بتوانیم از حضور نامزدها و کاندیداتوری‌های انتخاباتی که در شهرهای مختلف کشور و گروه‌های سیاسی که فعال می‌شوند و لازمه انتخابات است در دانشگاه‌ها استفاده و مباحث و برنامه‌ها را مطرح و دانشجویان مباحث آنان را مورد نقد و بررسی قراردهند.

وی اضافه کرد: هرچه قدر برنامه‌محور جلو برویم و به جای اینکه به جریان، گروه و یا اشخاص خاصی و براساس قومیتی و هویتی نگاه کنیم، کاندیدا را به محیط دانشگاه بیاوریم و در معرض افکار عمومی قرار دهیم و برنامه‌های او را مورد نقد، چالش و بررسی قرار دهیم بهتر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha