• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402023018966
  • خبرنگار : 50356

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی:

بانک‌ها با ناترازی مواجهند/انسداد درصدی از ارزش کالاهای وارداتی با شعار سال همخوانی ندارد

بانک‌ها با ناترازی مواجهند/انسداد درصدی از ارزش کالاهای وارداتی با شعار سال همخوانی ندارد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بانک‌ها با ناترازی مواجه هستند.

حمید صفای نیکو امروز، ۳۰ اردیبهشت ماه، در صد و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مشکلاتی که درباره بخشنامه شماره ۲۶۱۶۵۴/۰۱ بانک مرکزی برای جلوگیری از ایجاد درخواست‌های غیرواقعی ارز توسط تولیدکنندگان مطرح می‌شود، درست است. باید توجه داشت که تعدد درخواست تخصیص ارز بسیار زیاد است و محدودیت ارز نیز وجود دارد. بانک مرکزی قبلا ۲۰ روزه درباره تخصیص ارز پاسخگو بود اما اکنون مدت‌زمان پاسخگویی ۲ برابر شده و علت این مساله نیز افزایش ثبت سفارش‌هاست.

وی افزود: با توجه به اینکه تامین منابع مالی بانک‌ها به شکل ۱۰۰ درصدی جبران نمی‌شود و از طرفی بانک مرکزی با این بخشنامه پنج تا ۱۰۰ درصد ارزش کالای وارداتی را مسدود می‌کند، این‌ موارد با شعار سال همخوانی ندارد. پیشنهاد ما این است که مدت‌زمان تخصیص ارز به همان ۲۰ روز بازگردد زیرا این مسدودسازی به تولید لطمه می‌زند.

در ادامه امیررضا رجبی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اظهار کرد: از روز اولی که این بخشنامه ابلاغ شد، در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت خود را اعلام کردیم.

وی افزود: پیگیری کردیم تا این مشکل برای واحدهای تولیدی حل شود و در سفر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به خراسان رضوی نیز این موضوع مطرح شد و مکاتبه‌ای با بانک مرکزی و دولت برای مستثنی شدن واحدهای تولیدی از این بخشنامه صورت گرفته است. همچنین به لحاط مشکل روند تخصیص ارز، ۲ نماینده از وزارتخانه در بانک مرکزی مستقر شده‌اند و موارد بحرانی به این ۲ نماینده اعلام می‌شود تا واحدها به مسدودیت پنج درصدی دوم و سوم برخورد نکنند. تا زمانی که مشکل بخشنامه حل نشود، موارد بحرانی را اینگونه پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha