به نقل از ویفروم، بخش میهماننوازی و گردشگری ژاپن پس از بازگشایی مرزهای خود برای بازدیدکنندگان خارجی و حذف قوانین مرتبط با کرونا به طور جدی در حال بهبود است. در نتیجه در ماه مارس تعداد بازدیدکنندگان به حدود ۲ میلیون نفر رسید که تقریبا معادل دوسوم ارقام گردشگران برای همان ماه در سال ۲۰۱۹ است.
در حال حاضر صنعت میهماننوازی و گردشگری ژاپن پس از آسیبهای بسیاری که از کرونا دید، روند بهبود را آغاز کرده است.
بیشترین تعداد بازدیدکنندگان ژاپن در ماه مارس از کره جنوبی با ۴۶۶ هزار و ۸۰۰ نفر یا ۷۹.۷ درصد نسبت به رقم مارس ۲۰۱۹ بوده است. پس از آن تایوان با ۲۷۸ هزار و ۹۰۰، بعد از آن ایالات متحده با ۲۰۳ هزار و سپس هنگکنگ با ۱۴۴ هزار و ۹۰۰ نفر در جایگاههای بعد قرار دارند.
از زمانی که ژاپن محدودیتهای سفر از چین را در اول مارس کاهش داد، تعداد مسافران از این کشور تقریبا ۲ برابر شد و در فوریه به ۷۵ هزار نفر رسید.
کمبود شدید نیروی کار در گردشگری ژاپن به عنوان موضوعی مهم مطرح است و صنعت میهماننوازی و به ویژه رستورانداری در تنگنا قرار دارند و قادر به مقابله با تجدید حیات گردشگری داخلی نیستند.
بر اساس نظرسنجی ماه ژانویه، کمبود نیروی کار برای مسافرخانهها و هتلها ۸۱.۸ و برای رستورانها ۸۰.۴ درصد بوده است. از میان تمام بخشها این ۲ صنعت کمبود نیروی کار برجستهای را تجربه میکنند.
بسیاری از بخشهای میهماننوازی و رستورانداری به دلیل تعطیلی، ساعات کوتاهتر و عملکرد ضعیف ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ مجبور به کاهش نیروی کار خود و کاهش استخدامهای جدید شدهاند و بسیاری از کارمندان به مشاغل دیگری روی آوردهاند و این واقعیت که بازگرداندن کارکنان پس از ترک کار آسان نیست، دلیل اصلی کمبود جدی نیروی کار است. البته صنعت ژاپن با پذیرش کارگران خارجی سعی در رفع کمبود نیروی کار دارد.
همچنین ژاپن برای جلوگیری از گردشگری بیش از حد، علاوه بر رسیدگی به کمبود نیروی کار پساکرونا در میهماننوازی و گردشگری، باید با میزان تقاضا نیز سازگار شود.
انتهای پیام
نظرات