• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402021609346
  • خبرنگار : 50046

دستگیری سارقان کابل های مخابراتی میلیاردی در اسفراین

دستگیری سارقان کابل های مخابراتی میلیاردی در اسفراین

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از دستگیری دو نفرسارق سابقه دار ومالخر با بیش از۲۰ فقره سرقت سیم و کابل های مخابراتی با ارزش بیش از یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان شمالی، سرهنگ محمد روهنا گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل های مخابراتی در سطح شهرستان و اعلام نارضایتی شهروندان از قطعی تلفن ها و خسارت به تاسیسات عمومی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرف.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات میدانی موفق به شناسایی یک نفر مالخر و یک سارق سابقه دار سیم و کابل های مخابراتی در سطح شهرستان شدند، افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در یک اقدام غافلگیرانه متهمان را در محل مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه مالخر مقدار ۵۰ کیلوگرم سیم و کابل های سوخته مخابراتی، دریچه های شکسته شده فاضلاب، درب و پنجره های آلومینیومی، لنزچشمی دوربین های مداربسته، تعدادی پایه های آهنی مربوط به راهداری، مقداری شیرآلات، وزنه های تراکتور، ریل های راه آهن و... کشف شد، خاطرنشان کرد: ارزش اموال مسروقه بیش ازیک میلیارد ریال برآورد شده است .

سرهنگ روهنا با بیان اینکه متهمان به بیش از۲۰ فقره سرقت سیم و کابل های مخابراتی در سطح شهرستان اعتراف کردند، افزود: با هماهنگی قضائی اموال مکشوفه تحویل نماینده اداره مخابرات شد.

دستگیری سارقان حرفه ای در شیروان 

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان نیز از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای ادوات کشاورزی با اعتراف به چندین فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ مجید یگانه پور اظهار کرد: در راستای تبیین و عملیاتی کردن اهداف قرارگاه تشدید مبارزه با سرقت و در پی وقوع چندین فقره سرقت در حوزه استحفاظی پاسگاه باغان که سبب ایجاد نارضایتی مردم شده بود، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس شیروان درساعت اولیه امروز در حین گشت زنی در سطح حوزه در روستای باغان به یک دستگاه خودروی پراید سواری مشکی رنگ با سه نفر سرنشین که پلاک آن دستکاری شده بود مشکوک شده و نامبردگان به همراه خودرو جهت بررسی دقیق به پاسگاه دلالت داده شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: خودروی مذکور به پارکینگ انتقال یافته و در بررسی سوابق نامبردگان مشخص شد هر سه نفر از سارقان حرفه ای با پرونده های متعدد بودند و به ۱۰ فقره سرقت سیم و کابل و ادوات کشاورزی اعتراف کردند. 

سارقین کابل های مخابراتی در شهرستان مانه وسملقان 

سرهنگ مهدی مهران فر همچنین از دستگیری سارقین کابل های مخابراتی در شهرستان مانه وسملقان خبر داد.

سرهنگ مهدی مهران فر گفت: در پی وقوع تعدادی سرقت کابل های مخابراتی در شهرستان مانه وسملقان، ماموران تجسس کلانتری ۱۱ شهید وحیدی این فرماندهی که سبب نارضایتی شهروندان شده بود، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار دادند .

وی با اشاره به اینکه در عملیاتی مشترک توسط ماموران تجسس کلانتری ۱۱ این فرماندهی با تلاش مستمر و بی وقفه و همچنین اشراف اطلاعاتی خود موفق شدند سارق را شناسایی کنند، افزود: در این رابطه با تلاش بی وقفه ماموران ۲ نفر سارق سابقه دار که کابل های مخابراتی به ارزش تقریبا ۱۵۰ میلیون ریال معادل ۱۵ میلیون تومان شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند. 

سرهنگ مهدی مهران فر خاطر نشان کرد: این افراد در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha