جبار کوچکینژاد در گفتوگو با ایسنا، درباره روند تخصیص اعتبار پروژه های عمرانی اظهار کرد: مشکل بودجه این است که در دل خود کسری دارد و دولت هم اولویت اولش پرداخت حقوق و مواردی از این دست است و به تبع آن پرداخت اعتبارات عمرانی کاهش پیدا میکند. به طوری که تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته بسیار کم بود و بخش وسیعی از آن برای پرداخت حقوق هزینه شد و عملا چیزی برای پروژههای عمرانی باقی نماند.
وی اضافه کرد: در کنار مشکل کمبود اعتبارات پروژههای عمرانی، مشکل دیگر تبعیض در تخصیص است به طوری که در بعضی از پروژهها تخصیصهای ۱۰۰ درصدی رخ داده و در برخی دیگر تخصیصها بسیار کم است، لذا مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب کرد که سقف جابجایی اعتبارات عمرانی حداکثر ۱۰ درصد باشد و دولت تفاوت تخصیص را تنها میتواند به این میزان لحاظ کند. چون بعضا دیده شده بود که تخصیص اعتبارات در یک پروژه راه ۸۰ درصد و در پروژه راههای دیگر ۴۰ درصد بوده که این فاصله تخصیص باعث بروز مشکلاتی میشد که بارزترین آن ایجاد تبعیض بود.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار میرود دولت براساس قانون در تخصیص اعتبارات عمرانی رفتار کند تا وضعیت به گونهای نباشد که اکنون برای اجرای برخی از اعتبارات دستگاهها تنها ۳۰ درصد پروژه را استفاده کرده و باید آن اعتبار را تا پایان شهریورماه استفاده کند. قطعا در صورت وجود نظم در تخصیص اعتبارات شاهد اتمام پروژههای عمرانی خواهیم بود.
انتهای پیام
نظرات