• پنجشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402020703784
  • خبرنگار : 50604

افتتاح متمرکز هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان

افتتاح متمرکز هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان

ایسنا/گلستان مراسم متمرکز یک هزار واحد مسکونی روستایی با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی و معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در روستای سعدآباد فندرسک افتتاح شد.

عصر امروز پنجشنببه ۷ اردیبهشت ماه، هزار واحد مسکونی روستایی در استان گلستان به صورت متمرکز در روستای سعد آباد فندرسک از توابع شهرستان رامیان با اعتبار ۲۰۰میلیون تومان و با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی و معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور به بهره‌برداری رسید.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور در حاشیه مراسم افتتاح مسکن روستای گلستان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طبق قانون نهضت ملی مسکن، هر سال موظف به احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور هستیم، اظهار کرد: این طرح از دی ماه سال گذشته آغاز شده است و امسال نزدیک به ۲۰۰ هزار خانواده به بانک‌های عامل معرفی شده و نزدیک به همین تعداد نیز عقد قرار داد و شروع به کار انجام گرفته است.

مجید جودی افزود: سهم استان گلستان از مسکن روستایی نزدیک به ۱۱ هزار واحد بود، که این کار در استان آغاز شده و امروز شاهد افتتاح هزارمین واحد مسکن روستایی در استان هستیم.

محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان هم در گفتگو با خبرنگاران از تحویل سه هزار جلد سند مالکیت روستایی به مالکان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکن روستایی آغاز شده و بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق و تا یک سال آینده این واحدها به بهره‌برداری خواهد رسید.  

استاندار گلستان هم در این مراسم  گفت: علی رغم مشکلات زیادی که در استان‌های شمالی برای تأمین زمین دارد، در حوزه مسکن شهری هم زمین مورد نیاز در ۲۶ شهر استان، برای دو سال اول تأمین شده که با این شرایط عملیات ساخت و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی با سرعت بیشتری نسبت به سال قبل اجرا خواهد شد.

بهره‌برداری از طرح هادی روستای ارازگل و کلنگ زنی ۲۰۰ واحد مسکونی برای جوانان این روستا و نیز آغاز عملیات اجرایی فاز اول پروژه ۸۰ واحدی شهر خانببین از دیگر برنامه معاونین بنیاد مسکن کشور در شهرستان رامیان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha