• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402020602835
  • خبرنگار : 50513

ظرفیت‌های حوزه جمعیت در زنجان قابل توجه است

ظرفیت‌های حوزه جمعیت در زنجان قابل توجه است

ایسنا/زنجان مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان گفت: طبق ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دستگاه‌ها مکلف‌اند در روز ملی جمعیت، کارکنانی را که در یک سال گذشته ازدواج کرده و یا دارای فرزند شده‌اند مورد تشویق قرار دهند.

سیده‌فائزه موسوی ظهر امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) در چهارمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با بیان اینکه ظرفیت‌هایی که در حوزه جمعیت در استان زنجان وجود دارد قابل توجه است، اظهار کرد: دستگاه‌ها موظف هستند هر ساله در حوزه جوانی جمعیت ورود کنند. رویداد جایزه ملی جمعیت بر اساس ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار می‌شود؛ در استان زنجان نیز جایزه ملی جوانی جمعیت با محوریت رشد ازدواج و فرزندآوری در هفت رویداد و حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی افزود: مهلت ارسال آثار و دستاوردهای این رویداد تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ است و معرفی برگزیدگان نیز ۳۰ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز ملی جمعیت انجام خواهد شد. در نهایت ۲۱ منتخب از استان برای جایزه ملی جمعیت و رقابت کشوری معرفی می‌شوند.

موسوی با اشاره به اهداف رویداد جایزه ملی جمعیت، ادامه داد: پایش و ارزیابی عملکرد مراجع مرتبط با قانون، شناسایی ظرفیت‌های موجود در استان در حوزه تسهیل‌گری فرزندآوری، ارج نهادن به زحمات مراجع مرتبط و ایجاد انگیز، روحیه و شوق تلاش، ایجاد حساسیت در مدیران و مسئولان در حوزه جمعیت، ایجاد دغدغه در مدیران در خصوص لزوم ارائه گزارش سالانه در بحث جمعیت، از اهداف این رویداد شمرده می‌شود.

این مسئول متذکر شد: در راستای حمایت از جوانی جمعیت، طبق ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همه دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلف‌اند در روز ملی جمعیت، کارکنانی که در یک سال گذشته، ازدواج کرده و یا دارای فرزند شده‌اند را مورد تشویق قرار دهند. این مورد به دستگاه‌های استان خصوصا دستگاه‌های ستاد جوانی جمعیت ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان، با بیان اینکه استفاده از متخصصان و پزشکان طب سنتی در درمان ناباروری زوجین در اغلب موارد نتیجه‌بخش بوده و لازم است که از این متخصصان و پزشکان در مراکز ناباروری استفاده شود، خاطرنشان کرد: مرکز ناباروری زنجان از لحاظ تعداد پزشک و شرایط حاکم در مرکز برای استان کافی نیست و کفایت نمی‌کند. ایجاد مرکز ناباروری طب سنتی و یا مرکز طب سنتی تلفیقی، مسئله حائز اهمیت و قابل توجهی است که باید در استان رخ بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha