• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402020602757
  • خبرنگار : 71560

در حاشیه جلسه دولت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: معلمان هفته آینده خبرهای خوبی می‌شنوند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: معلمان هفته آینده خبرهای خوبی می‌شنوند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرا رسیدن روز معلم گفت: معلمان در هفته معلم خبرهای خوبی خواهند شنید.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: هفته آینده کل کشور وارد فضای روز معلم خواهد شد. ۱۲ اردیبهشت معلمان از سراسر کشور به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت و خبرهای خوب را روز معلم خواهند شنید.

وی با بیان اینکه موضوع رتبه بندی معلمان را پیگیری کرده ایم، ادامه داد: فرآیند رتبه بندی معلمان هنوز تمام نشده است. رتبه بندی مهم ترین و بزرگ ترین تحول تاریخ آموزش و پرورش کشور است که از سال ۱۲۸۶  تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی در ادامه با بیان اینکه رتبه بندی معلمان وجوه مثبت فراوانی دارد و نباید چند خطا منجر شود که وجوه مثبت رتبه بندی دیده نشود،‌ اظهار کرد: رتبه بندی معلمان کار بزرگی بود و این دولت بار سنگینی را برداشته است. اجرای رتبه بندی بسیار هم به اهداف خود نزدیک شده است. اما اشکالاتی هم دارد که در تلاش هستیم آن را برطرف کنیم. از آنجا که بار اول است که اجرایی می شود و کار سنگینی هم بوده اشکالات اجرایی آن قابل پیش بینی بود. همه اهتمام ما این است که همه اعتراضات معلمان را کاملا عادلانه بررسی کنیم تا هر همکاری به رتبه استحقاقی خود برسد. از طرف دیگر برخی افراد شائبه هایی ایجاد می کنند که برخی از رتبه ها بالا داده شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: همه این پرونده ها طبق قانون بررسی خواهند شد. بعد از اتمام فرآیند رتبه بندی و اتمام فرآیند بررسی اعتراضات، بحث بازنگری نیز انجام خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاکید اصل ۱۶ قانون اساسی بر آموزش زبان عربی به دانش آموزان و روند آموزش زبان عربی در مدارس، بیان کرد: آموزش زبان عربی در مدارس به درستی انجام می شود و این امر دارای چند مرحله است. اگر اشکالی در اجرا وجود دارد باید معلمانی که این درس را تدریس می کنند تقویت شوند. ان شاءالله تقویت خواهند شد.

صحرایی گفت: خواهش بنده این است که در موضوع آموزش و پرورش و آموزش دانش آموزان به جریان اصلی توجه کنیم. بالاخره ممکن است دانش آموزی به خوبی عربی بلد نباشد. یادگیری زبان، یک استعداد است. ممکن است فردی استعداد یادگیری زبان عربی نداشته باشد اما استعداد دیگری داشته باشد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای تقویت آموزش زبان فارسی در مدارس دارید یا خیر؟ بیان کرد: زبان فارسی نخ تسبیح اتحاد و انسجام ملی ما است و قطعا برای تقویت این زبان برنامه داریم.

سرپرست وزارت اموزش و پرورش همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر که گزارش زبان معیار فرهنگستان زبان چه میزان در کاهش کاربرد زبان بیگانه در زبان مسئولان تاثیر گذار بوده است، بیان کرد: حتما تاثیر گذار بوده اما باید واقع بین بود.  صد درصد مصوبات فرهنگستان باید اعمال شود و مصوبات فرهنگستان نیز باید واقع بینانه باشد. زمانی که واژه وارد شد جزئی از خانواده می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha