• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402020300697
  • خبرنگار : 50547

خراطی هنر هفت هزار ساله و سودآور

خراطی هنر هفت هزار ساله و سودآور

ایسنا/مازندران یک کارآفرین مازندرانی با اشاره به اینکه خراطی تنها یک شغل نیست بلکه یک هنر هفت هزار ساله ایرانی و باستانی است، گفت: طراحی، ساخت قطعات و لوازم چوبی که در کارگاه تولید می‌کنم با توجه به سفارش مشتریان داخلی به لحاظ ارز آور بودن به فکر صادرات محصول به سایر کشورها هم هستم.

هنر خراطی یکی از صنایع دستی ایرانی است که از گذشته‌های بسیار دور رواج داشته و در مناطقی از کشور که چوب بیشتر وجود دارد این شغل هم رونق دارد.

در واقع خراطی ساختن وسایل چوبی است که به شکل قرینه ساخته می‌شود. خراطان علاوه بر قرینه سازی  با چوب؛ اقدام به طراحی روی وسایل ساخته شده چوبی می‌کنند که این ایده‌ پردازی موجب می‌شود تا مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

خراطی هنر هفت هزار ساله و سودآور

این روزها طراحی چوب یا همان خراطی از جمله شغل‌های پر درآمد محسوب می‌شود که با وجود امکانات اولیه در دسترس آن در شمال کشور، می‌تواند منبع شغلی مناسبی برای افراد جویای کار باشد.

احمدپور یکی از خراطان مازندرانی است که تولیدات زیبا و مشتری پسندی در ویترین ساده مغازه‌اش برای فروش گذاشته است. همین ظرافت کاری این تولیدکننده موجب شد تا گفت‌وگویی با وی داشته باشیم.

خراطی هنر هفت هزار ساله و سودآور

وی با اشاره به اینکه خراطی تنها یک شغل نیست بلکه یک هنر هفت هزار ساله ایرانی و باستانی است، اظهار کرد: خراطی کردن یعنی چوب روی دستگاهی که در حال چرخش است فرم می‌گیرد و تراشیده می‌شود.

احمدپورافزود: قبل از اینکه چوب بریده شود، در جنگل طرح‌های لازم بر روی آن را در ذهن خود تصور می‌کنم، یعنی آن حس هنری و نقاش خوب بودن باید در وجود طراح باشد تا بتواند آن‌را به مرحله اجرا و تولید نهایی برساند.

خراطی هنر هفت هزار ساله و سودآور

به گفته این کارآفرین مازندرانی، کیفیت بالایی که در طراحی، ساخت قطعات و لوازم چوبی در کارگاه تولیدی خود دارد، با توجه به ارسال محصولات خود در سطح کشور، با دریافت سفارش‌های زیاد حتی در فکر صادرات محصولات خود به خارج از کشور نیز است.

احمدپور با اشاره به اینکه شغل خراطی در کنار خوب درآوردن طراحی و ساخت و جلب رضایت مشتریان، درآمد مناسبی هم برای سازنده دارد، گفت: در کارگاه خود کلاس‌های آموزشی با قابلیت دریافت مدرک از سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کنم.

خراطی هنر هفت هزار ساله و سودآور

وی افزود: هنرجویان با گذراندن آموزش‌های لازم، دریافت مدرک برای گرفتن تسهیلات به منظور شروع کسب و کار در این حرفه، به بانک معرفی می‌شوند.

خراطی هنر هفت هزار ساله و سودآور

این کارآفرین و مربی آموزش طراحی چوب با اشاره به اینکه هزینه دریافتی برای آموزش یک ماهه در این کارگاه ۵ میلیون تومان است، اظهار کرد: این مبلغ در کنار کیفیت بالای آموزش، نسبت به سایر کارگاه‌های آموزشی کمتر و بازخورد بیشتری دارد، حتی شرایط آسان برای پرداخت هزینه دستگاه‌های مورد نیاز در طول آموزش را برای هنرجویان خود فراهم کرده‌ایم.

خراطی هنر هفت هزار ساله و سودآور

احمد پور تصریح کرد: هزینه دستگاه برای کارهای سبک و ساده حدود ۳۰ میلیون تومان و برای کارهای در حجم بزرگتر نیاز به تهیه دستگاه ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی است.

خراطی هنر هفت هزار ساله و سودآور

این تولید کننده لوازم چوبی، گفت: برای اینکه هنرجویان ما پس از آموزش و اخذ مدرک، دغدغه فروش نداشته باشند، محصولاتشان را از آنها خریداری می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha