• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072922268
  • منبع : نمایندگی مازندران

آغاز به‌کار نخستین جشنواره سراسری فرهنگی - هنری سیمرغ

آغاز به‌کار نخستین جشنواره سراسری فرهنگی - هنری سیمرغ

ایسنا/مازندران آیین رونمایی از نخستین جشنواره سراسری فرهنگی - هنری سیمرغ با محوریت خلبان شهید امیر سرلشگر «احمد کشوری» با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سیمرغ برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ۲۹ مهر در این مراسم اظهار کرد: نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری سیمرغ با محوریت خلبان شهید امیر سرلشگر احمد کشوری از ۲۹ مهرماه آغاز و تا ۱۵ آذرماه نیز ادامه خواهد شد.

احسان آهنگر با اشاره به اینکه شعار محوری این جشنواره «همه برای ایران» نامگذاری شده است، افزود: این جشنواره در دو بخش نوجوانان و جوانان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف این جشنواره، تعمیق ارزش‌های دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب کارهای فرهنگی و هنری است.

آغاز بکار نخستین جشنواره سراسری فرهنگی-هنری سیمرغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: قالبی که برای این جشنواره انتخاب شده عمدتاً در راستای استفاده از ظرفیت هنرهای تجسمی و در ۵ بخش شامل نقاشی، طراحی، نگارگری، خوشنویسی و عکاسی است.

آهنگر تصریح کرد: در مرحله اول پس از رونمایی از پوستر جشنواره، فراخوان را خواهیم داشت و هنرمندان از سراسر کشور می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از پایان مهلت ارسال آثار، داوری انجام و نفرات برتر به دبیرخانه معرفی خواهند شد، ادامه داد: آیین اختتامیه جشنواره نیز در ۱۵ آذرماه همراه با نمایشگاه آثار برتر انجام و از منتخبان تجلیل خواهد شد.

آغاز بکار نخستین جشنواره سراسری فرهنگی-هنری سیمرغ

آهنگر خاطرنشان کرد: مردمی‌ بودن این جشنواره نقطه قوت آن است و قطعا به تداوم و استمرار آن کمک خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: موضوعاتی مرتبط با شهدا، ایران دوستی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قطعا به این جشنواره اعتبار خواهید بخشید.

آهنگر متذکر شد: برگزاری جشنواره در شهرستان سیمرغ در راستای عدالت در مکان برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری است و از این چنین رویدادهایی در اقصی نقاط استان حمایت خواهیم کرد.

آغاز بکار نخستین جشنواره سراسری فرهنگی-هنری سیمرغ

وی با اشاره به اینکه علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به آدرس Simorghfestival.com مراجعه کنند، یادآور شد: نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری سیمرغ برای نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال و جوانان ۱۹ تا ۲۶ سال برگزار می‌شود.

زنده نگه‌ داشتن یاد شهدا ارزشمند است

در ادامه علی کشوری نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی که فرزند شهید خلبان احمد کشوری است، بصورت تلفنی از صحن مجلس با حاضرین در این رویداد سخن گفت.

وی اظهار کرد: شهدا در آسمان کشور می‌درخشند و برای کشور منشأ برکت هستند.

آغاز بکار نخستین جشنواره سراسری فرهنگی-هنری سیمرغ

فرزند شهید خلبان کشوری افزود: نمایندگان مردم باید در کنار کارهای عمرانی و قانونی در امور فرهنگی نیز فعال باشند و زیرساخت‌های چنین جشنواره‌هایی را پیگیری و فراهم کنند.

علی کشوری خاطرنشان کرد: نیت شما برای اجرای چنین برنامه‌هایی مبارک بوده و قطعا برکت خواهد داشت.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده از تمامی برگزارکنندگان جشنواره که آن را با نام شهید امیر سرلشگر خلبان احمد کشوری برگزار می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

آغاز بکار نخستین جشنواره سراسری فرهنگی-هنری سیمرغ

کشوری متذکر شد: باید به هر بهانه‌ای نام شهدا را زنده نگاه داریم و نامگذاری این جشنواره به نام شهید کشوری نیز بدین جهت مبارک و ارزشمند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha