علی سمیعی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس بررسیهای صورت گرفته سرعت زیاد و تغییر مسیر ناگهانی خودروها، یکی از مهمترین علل بروز تصادفات به ویژه در معابر بزرگراهی سطح شهر است.
وی با اشاره به ثبت بیشترین حوادث رانندگی بزرگراه های شهر، در دماغه های ورودی و محل تلاقی لاین تندرو و کندرو افزود: یکی از راهکار پیشگیری از بروز تصادفات پهلو به پهلوی وسایل نقلیه یا برخورد با موانع فیزیکی نصب شده در مسیر، اجرای خط کشیهای هدایتی است.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: این نوع خط کشیها رانندگان را در لاینهای حرکتی و با حاشیه ایمن از موانع موجود هدایت کرده تا وسایل نقلیه با موانع یا دیگر وسایل نقلیه برخورد نکنند.
سمیعی ادامه داد: از سوی دیگر تنظیم حرکت وسایل نقلیهای که قصد ورود از لاین کندرو به بزرگراه یا خروج از بزرگراه را دارند موجب افزایش ضریب ایمنی و پیشگیری از بروز تصادفات در این نقاط حادثه خیز خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، وی تاکید کرد: اجرای عملیات رنگ آمیزی و تکمیل خط کشیهای هدایتی و عابر پیاده جمعا به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع در بزرگراههای شهید بابانظر، بسیج و حاشیه میدان امام حسین(ع) انجام شده است.
انتهای پیام
نظرات