• دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402012814627
  • خبرنگار : 50039

رئیس جمعیت هلال‌احمر بندرگز خبر داد:

امدادرسانی به خانوارهای متأثر از آب‌گرفتگی در بندرگز + فیلم

امدادرسانی به خانوارهای متأثر از آب‌گرفتگی در بندرگز + فیلم

ایسنا/گلستان رئیس جمعیت هلال‌احمر بندرگز از امدادرسانی به خانوارهای متأثر از آب‌گرفتگی در این شهرستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون آب منازل تخلیه شده و در حال تحویل اقلام زیستی از قبیل موکت، پتو و سایر تجهیزات به ۲۰ نفر از شهروندان متأثر از این حادثه هستیم.

سیدطاها میرصادقی صبح امروز دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح جزئیات آب‌گرفتگی در بندرگز بر اثر بارش‌های رگباری شامگاه روز گذشته یکشنبه ۲۷ فروردین و بامداد امروز دوشنبه ۲۸ فروردین پرداخت و اظهار کرد: در همان لحظات اولیه وقوع آب‌گرفتگی، تیم‌های اکسنت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در اقدام اولیه ۱۲ نفر در قالب چهار تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با استفاده از سه دستگاه موتور پمپ و سه دستگاه موتور کف کش اقدام به تخلیه آب منازل مسکونی کردند، ادامه داد: بررسی نشان می‌دهد که پنج منزل مسکونی در حوزه شهری بندرگز متأثر از بارندگی‌های چند ساعت گذشته دچار آب‌گرفتگی شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر بندرگز از تخلیه و پاکسازی کامل منازل خبر داد و افزود: هم اکنون در حال تحویل اقلام زیستی از قبیل موکت، پتو و سایر تجهیزات به ۲۰ نفر از شهروندان متأثر از این حادثه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه بارش‌ها در مناطق بالادست و حوزه شهری بندرگز به قدری با شدت بود که سبب آب‌گرفتگی در قسمت‌هایی از شهر و انتقال آب از ارتفاعات به مناطق جلگه‌ای شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است.

این مقام مسئول از آغاز بررسی کارشناسان جهت برآورد میزان خسارت وارده به منازل مسکونی خبر داد و تصریح کرد: میزان خسارت وارده پس از جمع‌بندی اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بندرگز با اشاره به اینکه نیروهای این جمعیت از آمادگی کامل در مقابله با حوادث برخوردار هستند، اضافه کرد: این نیروها دوره‌های مرتبط را جهت شرکت در حوادث طبیعی و غیرطبیعی گذرانده‌اند.

گفتنی است، بارندگی محلی و نقطه‌ای شب گذشته و بامداد امروز که بر اثر انتقال رطوبت دریای خزر و تجمع ابرها در شهرستان بندرگز و کردکوی رخ داد سبب بارش ۳۰ میلی‌متری باران در لیوان شرقی، ۲۰ میلی‌متری در جفاکنده، ۱۹ میلی‌متری در سالی‌کنده کردکوی و ۱۰ میلی‌متری در بندرگز شد.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha