• جمعه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402012512706
  • خبرنگار : 71461

سلیمانی در نشست اجرایی‌سازی سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی:

تولیدات رسانه‌ای؛ مهمترین اولویت کمیسیون تبلیغ و ترویج در سال ۱۴۰۲

تولیدات رسانه‌ای؛ مهمترین اولویت کمیسیون تبلیغ و ترویج در سال ۱۴۰۲

سرپرست کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم گفت: تولیدات رسانه‌ای مهمترین اولویت این کمیسیون در سال جدید است. توسعه کمی و کیفی محصولات حوزه رسانه و محصولاتی که با رسانه مرتبط است مانند فیلم، انیمیشن،عکس و پوستر در اولویت هستند.

به گزارش ایسنا، نشست اجرایی‌سازی سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی با حضور حسین سلیمانی سرپرست کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در غرفه شورای توسعه فرهنگ قرآنی امروز جمعه ۲۵ فروردین ماه برگزار شد.

سلیمانی گفت: پس از تصویب منشور و اسناد راهبردی توسعه فرهنگی قرآنی به کمیسیون‌ها داده شده و به سمت اجرایی‌سازی سندها رفتیم. پروژه‌های اجرایی‌سازی آنها نوشته شد و سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی نیز تدوین و ابلاغ شد.

سرپرست کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی افزود: از سال ۹۶ که سند تصویب شد، اجرایی‌سازی آن مورد توجه قرار گرفت. اولویت‌هایی   برای سال ۱۴۰۲ تدوین کردیم تا به کارهای اجرایی‌سازی برسیم. به دستگاه‌ها نامه نگاری کردیم ود ر جلسه آتی کمیسیون به تصویب خواهیم رساند.

وی افزود: در کارگروه برنامه و اعتبارات کمیسیون پنج دستگاه شامل سازمان تبلیغات، صداوسیما، اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی، نهادهای قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف و امور خیریه اعضای اصلی هستند که تدوین برنامه و اولویت‌ها با این نهادهاست.

سلیمانی به اولویت‌های سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: تولیدات رسانه‌ای مهمترین اولویت این کمیسیون در سال جدید است. توسعه کمی و کیفی محصولات حوزه رسانه و محصولاتی که با رسانه مرتبط است مانند فیلم، انیمیشن،عکس و پوستر در اولویت هستند. ارتقای سطح نیروی انسانی حوزه تبلیغ و ترویج است که با همکاری سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغ و ترویج برخی دوره های سواد رسانه ای در دستور کار قرار دارند.

برگزاری نمایشگاه قرآن یک فعالیت تبلیغی و ترویجی است

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اسناد راهبردی، فعالیت حوزه تخصصی خودشان را تحت پوشش قرار می‌دهند؟ آیا نمایشگاه قرآن را می‌توان ذیل سند تبلیغ و ترویج جایابی کرد؟ و با ساختار ارائه شده نمایشگاهی منطبق هست؟، گفت: نمایشگاه قرآن به عنوان نمایشگاهی که حضور تمام آحاد را دارد یک فعالیت تبلیغی و ترویجی محسوب می شود. حضور مردم و دستگاه ها و بخش های تخصصی صرف حضور را میتوان در تحقق سند و اهداف منشور دانست. اما به صورت تخصصی نمایشگاه ذیل اسناد برخی بخشها این را نشان نمی دهد. بخش دهه هشتادی در ارتباط گیری با نسل نوجوان و تحقق اهداف در سند می‌تواند آن را به معرض ظهور برساند.

سلیمانی با اعلام اینکه حرکت رو به جلوی نمایشگاه پوشش نود درصدی اسناد راهبردی را محقق کرده است، افزود: بخش تولیدات رسانه ای را کمتر دیدم. پوشش رسانه ای خوب بود ولی تولیدات رسانه ای ذیل اینکه بگوییم ما برای تمام شبهاتی که امروز وجود دارد پاسخ داریم را در نمایشگاه قرآن کم دیدیم. ایده آلی برای نمایشگاه قرآن متصوریم که با آن فاصله زیاد داریم اما تا همین بخش نیز اتفاقات خوبی را رقم زده است.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز جمعه ۲۵ فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان خواهد داد. زمان بازدید از این نمایشگاه در روز پایانی ساعت ۱۴ تا ٢۴ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha