• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402012009769
  • خبرنگار : 71461

رئیس جامعه مبلغین بر لزوم تفکر متعالی مبلغین تاکید کرد

رئیس جامعه مبلغین بر لزوم تفکر متعالی مبلغین تاکید کرد

رئیس جامعه مبلغین گفت: عامل به کلام بودن، اولین گام برای تاثیرگذاری در جان مخاطب است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی در نخستین نشست از سلسله نشست‌های نیمه دوم ماه مبارک رمضان جامعه مبلغین، با بیان این‌که "این سلسله نشست‌ها برای تحقیق، دستیابی به روش‌های نوین تبلیغ و تمرین چگونگی اثرگذاری به جان مخاطب برگزار شده است"، بر لزوم تفکر متعالی اعضای این تشکل تاکید کرد.

وی خطاب به جامعه مبلغین اظهار کرد: باید سرعت‌مان را بیشتر و در راستای آگاهی جامعه حرکت کنیم، زمان را بشناسیم و اطلاعات‌ خود از اطراف‌مان را به‌روز کنیم تا بتوانیم در جریان تبلیغ اثرگذار باشیم.

ادیب یزدی با تاکید بر این‌که "باید شرایط تاثیرگذاری را در خودمان فراهم کنیم" تصریح کرد: اولین گام تاثیرگذاری کلام در جان مخاطب، این است که خود انسان به آن چه می‌گوید عامل باشد و گمان نمی‌کنم شرط مهمتری از این وجود داشته باشد.

وی با اشاره به خطبه ۱۷۵ نهج‌البلاغه که امیرالمومنین امام علی علیه السلام در آن می‌فرمایند، "به خدا قسم هرگز شما را برای طاعتی از طاعات الهی ترغیب نکردم مگر این‌که از همه شما سبقت گرفتم در عمل به آن"، عامل به کلام و سخن بودن را اصلی‌ترین شرط تاثیرگذاری خطابه و منبر عنوان کرد.

در ادامه این نشست آیت‌الله قمی عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنانی، شرط اولیه تبلیغ را "شناسایی مخاطب توسط مبلغین" دانست.

وی با بیان این‌که گاهی باید خود را به جای مخاطب قرار دهیم و مشکلات و معضلات او را درک کنیم تا در مسیر تبلیغ صحیح قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: ما باید در متن جامعه همراه مردم باشیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بر " اهمیت آگاهی و شناخت مبلغ از منطقه جغرافیایی که در آن فعال است" تاکید کرد و افزود: برای مثال مبلغان تهران باید بدانند که این شهر، اساساً بر پایه علاقه به اهل‌بیت(ع) بنا شده و وجود بقاع متبرکه امامزادگان از گذشته تاکنون، خود نشان از ارادت تهرانی‌ها به اهل بیت(ع) دارد.

وی "وجود علمای بزرگ، مدارس عالی و حوزه‌های پررونق در تاریخ تهران را، مبین این حقیقت" دانست و تصریح کرد: هویت دینی تهران در طول تاریخ در مسائل اجتماعی فعال و اثرگذار بوده است به‌طوری که در انقلاب اسلامی حضور تعداد پرشمار خانواده‌های شهدا، هیأت‌ها و جلسات مذهبی و کانون‌های قرآنی شهر تهران نشان از باطن مذهبی این شهر دارد.

آیت‌الله قمی گفت: شناختن محیط تبلیغ، خود مسئله بسیار مهمی در تاثیرگذاری مبلغ است.

وی با اشاره به این‌که ادعیه ماه مبارک رمضان نگاهی جهانی به ما می‌دهد، خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان مبلغ به این مهم توجه کنیم که نه تنها از منطقه جغرافیای خود اطلاعات کافی و به‌روز داشته باشیم، بلکه باید فراتر از آن مناطق دیگر و جوامع دیگر را بشناسیم تا در امر تبلیغ موفق عمل کنیم.

سلسله نشست‌های جامعه مبلغین به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب یزدی و با حضور اعضای این تشکل و یکی از مسئولین کشور، به منظور پیگیری مطالبات مردمی و افزایش آگاهی کنشگران جامعه مبلغین، برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha