• جمعه / ۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402010401383
  • خبرنگار : 50214

امام جمعه یزد:

ماه رمضان فرصتی برای تحقق «حول حالنا» است

ماه رمضان فرصتی برای تحقق «حول حالنا» است

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد سفارش‌های نوروزی مقام معظم رهبری را راهگشا خواند و با تاکید بر پیشرفت بیشتر در تمام حوزه‌ها و رفع نواقص موجود در این راستا، گفت: ماه رمضان فرصتی برای تحقق «حول حالنا» است.

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز ۴ فروردین ر خطبه‌های اولین نماز جمعه شهر یزد در ماه مبارک رمضان در اولین جمعه از سال ۱۴۰۲ که در مسجد ملا اسماعیل یزد میعادگاه نماز جمعه برگزار شد، با اشاره به سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری، بر اهتمام همه مردم به ویژه مسئولان به این سخنان تاکید کرد و گفت: این سخنان در تمام ابعاد می‌تواند راهگشا برای مردم کشورمان باشد.

وی با استناد به دعای تحویل سال و خواسته‌ ما از خداوند برای ایجاد تحول در حال و کار ما در سال جدید، گفت: قطعاً تحولی که اسلام از ما می‎‌خواهد با تحولی که دشمن از ما می‌خواهد، متفاوت است چرا که دشمن خواستار تحول و بازگشت ما از حالت استقلال به بردگی، از حالت پویایی به خمودگی، از حالت آزادی به بردگی آمریکایی و استکبار و از حالت خودکفایی به وابستگی است و در حال برنامه ریزی در این زمینه هستند.

آیت الله ناصری دگرگونی مطالبه شده از سوی دشمنان را به مثابه نابودی خواند و گفت: تحولی مورد مطالبه از سوی اسلام، دگرگونی در جهت رشد، کمال و تعالی انسانهاست و ماه رمضان نیز فرصتی برای این رشد و تقرب به سوی خداوند و تحقق «حول حالنا» است.

وی اظهار کرد: امروز در کشورمان نیازمند پیشرفت بیشتر در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت، علم و اقتصاد و شناخت بیشتر در دیگر مسائل کشور و در مقابل نیز رفع نواقص با سنجش عیب‌های موجود است و مسئولان باید در این زمینه عمل کنند تا حول حالنا الی احسن الحال، معنا پیدا ‌کند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، گفت: خوشبختانه بنیه و فطرت مردم ما ایمان به خدا در بین تمام اقشار است که در مناسبت‌های مختلف به درگاه خداوند متوسل هستند و این ارمغان با زحمت علمای اسلام تاکنون حفظ شده و باید قدرددان آن باشیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مردم نیز باید قدر این نعمت و این فطرت را بدانند و دین و علمای اسلام را همراهی کنند و مراقب باشند که با فریب، یاوه سرایی‌ها و تخریب اذهان توسط دشمن، دین گریزی نکنند.

آیت الله ناصری مومنان را به حضور پرشور در مساجد به ویژه در ماه رمضان تاکید و نیز توصیه کرد: حجاب و ارزشهای دینی باید در جامعه رعایت و حفظ شود و در این باره دوستانه تذکر و همدیگر را به انجام خوبی‌ها سفارش کنیم و مسئولان هم در جهت حفظ معنویت ماه رمضان تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha