• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401121511403
  • خبرنگار : 30188

فرش کرمان را از فرش الماس کویر کرمان بخرید

فرش کرمان را از فرش الماس کویر کرمان بخرید

استان کرمان یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان قالی و فرش دستباف در ایران است. از خصلت‌های فنی فرش‌های کرمان به بافت سبک، فارسی‌بافی و لول‌بافی می‌توان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از فرش الماس کویر، در این متن به صورت تخصصی این فرش محبوب را بررسی می‌کنیم و تمام نکاتی که برای انتخاب این فرش باید در نظر بگیرید را توضیح می‌دهیم، پس تا انتها همراه ما بمانید.

فرش کرمان

مناطقی مثل رفسنجان، راور، زرند، ماهان و کرمان شهری‌باف و قسمت‌های توابع روستایی‌باف هستند. نواحی فرش‌بافی در کرمان عبارت هستند از: ماهان، قیطالعرب، چوپال، افشار، راور، سیرجان و... . در بین این نواحی شهری باف کرمان، شهر راور در صدر قرار دارد و از بین نواحی روستایی باف و عشایری، شهر سیرجان از همه معروف‌تر می‌باشد. فرش‌های شهری باف و روستایی باف کرمان اغلب 3 پود هستند و در آنها استفاده از گره نامتقارن ترویج دارد.

این استان از مراکز قالی‌بافی ایران می‌باشد که در فرش‌های خود به جای 1 یا 2 پود از راه 3 پودگذاری استفاده می‌کنند. از لحاظ ضخامت، پود اول و سوم یکسان هستند و مقداری از نخ چله نازک‌تر هستند و پود وسطی خیلی نازک است. فرش کرمان از لحاظ طرح بیشتر از هر چیزی به ترکیب شدن طرح و رنگ آن مشهور است.

دلایل شهرت قالی کرمان

کرمانی‌ها در بافتن فرش‌های زیبا به روی متون کم‌رنگ بسیار ماهر و استاد شده‌اند. به همین خاطر استان کرمان در حیطه‌ی بافت فرش‌های نفیس و چشم‌نواز از مایه‌های روشن بی‌همتا است. در بافت هیچ کدام از فرش‌های نفیس کرمان کمتر از 15 رنگ استفاده نشده است و در تخته فرش‌های مرغوب 2 برابر این تعداد رنگ به کار رفته است. شرکت سهامی فرش ایران هم در این استان دارای شعبه تولیدی می‌باشد و فرش‌های بسیار چشم‌نوازی را عرضه می‌کند که کیفیت و اصالت قالی‌های کرمان را به خوبی دارا است و در فروشگاه‌های خود به فروش می‌گذارد. چطور می‌توان برای خرید یا فروش قالی کرمان یا فرش تبریز اقدام کرد.

فرش الماس کویر کرمان با درایت و تلاش و هم‌فکری مدیران خویش، قادر بوده یکی از تولیدکنندگان فرش‌های 1500 شانه در جهان باشد و توانسته صادرکننده فرش در چندین کشورهای جهان در قاره‌های اروپا و آسیا باشد. فرش‌های دستباف و ماشینی ایرانی نشانی از تجمل هر خانه است و واردکنندگان فرش از بزرگان کشورها به حساب می‌آید. همانگونه که فرش دستباف ایرانی در دنیا خیلی پر طرفدار بوده و بازارش نیز پر رونق است، فرش‌های ماشینی ایرانی هم با استفاده از تکنولوژی مدرن، خود را هم رده‌ی فرش دستباف در دنیا به رخ می‌کشد و با طراحی و نقش‌نگاری بسیار زیبا سلایق خیلی زیادی را به خود جذب کرده است. فرش الماس کویر کرمان با در نظر گرفتن اینکه فرش را نشان مردم ایران دانسته با حفظ اصالت و کیفیت در تولید و تکامل فرش، تمام سعی خود را می‌کند تا بتواند مرغوب‌ترین فرش ماشینی را چه در ایران و چه در بازار جهانی ارائه دهد.

 چرا می‌گویند قالی کرمان هرچقدر بیشتر پا بخورد اعلاتر می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید فرش و گلیم و جاجیم و... از صنایع دستی استان کرمان است. کرمان دارای سوابق طولانی و حوزه قالی‌بافی می‌باشد. به خاطر شکوه و عظمت فرش در دوران معنوی این استان، پژوهشگران خدمتی بسیار زیاد برای صنعت فرش این استان تخمین زده‌اند. قالی‌های کرمان به خاطر تنوع طرح، رنگ‌های جذاب و استفاده از الیاف و رنگ‌های طبیعی، ماندگاری، مقاومت بالا و استحکام در مقابل ساییدگی و نیز به خاطر ترکیب رنگ‌های جذاب و حرفه‌ای مورد علاقه و جذابیت عموم قرار می‌گیرند. در بافت معمولی از یک گره نامتقارن روی پایه‌های پنبه‌ای استفاده می‌گردد ولی گاهی مواقع امکان دارد دارای ابریشم یا جزئی از ابریشم و یا حتی پایه‌های ابریشمی با پرزهای پشمی باشد.

اطلاعات از خرید و قیمت فرش‌ها

جهت خرید فرش یا قالی باید ابتدا در نظر داشته باشید که فرش دستباف می‌خواهید یا فرش ماشینی و اینکه از چه برندی باشد. پس از آن باید مشخص کنید که فرش مورد نیازتان چه ابعادی داشته باشد و بعد از آن نوبت مشخص کردن تعداد شانه و تراکم فرش می‌باشد و در آخر رنگ و نقش فرش را انتخاب کرده و اقدام به خرید حضوری از فروشگاه‌های معتبر و یا به صورت غیرحضوری از طریق سایت‌ها و صفحات فروش اینترنتی فرش، اطلاعات فرش منتخب خود را وارد و انتخاب کرده و خرید اینترنتی فرش را انجام دهید. البته انتخاب شما طبق نکات بالا تعیین‌کننده‌ی قیمت فرش می‌باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha