• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401121409792
  • خبرنگار : 50553

یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان قزوین در پایان راه

یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان قزوین در پایان راه

ایسنا/قزوین مسابقه پایانی مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار و تیم برگزیده نهایی مشخص شد.

​به گزارش ایسنا، مسابقه رده‌بندی و پایانی مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قزوین شب گذشته ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در مناظره رده‌بندی تیم «مدافع حق» متشکل از حانیه میرخوند چگینی، سمیرا محمدبیگی، فرنگیس خیری و مریم نظری ماتک و «برنا» متشکل از علی اسماعیل‌زاده، یونس جمشیدیان و محمد دمرچلی درباره گزاره «تجربه اوکراین نشان داد ورود ایران به باشگاه دارندگان تسلیحات هسته‌ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است» به مناظره پرداختند و در نهایت تیم «برنا» به برتری رسید و در جایگاه سوم این دوره از مسابقات قرار گرفت.

در مناظره پایانی تیم «قلم» متشکل از امیر کشاورز، محمد مصطفایی، مرتضی گونجی و محمدامین چگینی و «کلام راسخ» متشکل از حانیه مستندی، الهه حاجی‌نصیری، زهرا صادقی و فاطمه عسگری، درباره گزاره «قانون حجاب اجباری در ایران دیگر قابلیت اجرایی ندارد» به مناظره پرداختند و در پایان «کلام راسخ» توانست به پیروزی برسد و در جایگاه نخست قرار بگیرد.

در این دوره از مناظرات تیم «روشنا» متشکل از سپیده عبداللهی، زهرا عبداللهی، مطهره میرزایی و زهرا کاظمی به عنوان تیم اخلاق معرفی شد.

مناظره فرصتی برای یادگیری است

فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در آیین اختتامیه مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که امسال هم توانستیم مسابقات مناظرات دانشجویی را با کیفیت‌تر از قبل برگزار کنیم تا از این طریق قدمی برای ایجاد فضای آزاداندیشی در دانشگاه و جامعه برداشته باشیم.

وی افزود: در این دوره از مناظرات تمام دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، پیام نور، فرهنگیان، آزاد و علمی کاربردی حضور داشتند و امیدوارم که چنین برنامه‌هایی همواره ادامه‌دار باشد.

این مسئول گفت: آینده کشور را دانشجویان خواهد ساخت و اگر قرار باشد دانشجویان در به نحو احسن کار خود را انجام برسانند باید امروز با فضای واقعی روبه‌رو شوند که یکی از این راهکارها برای این موضوع برگزاری مناظرات دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی است.

وی با اشاره به اینکه دانشجو باید در سطح دانشگاه آداب گفتگو را بیاموزد؛ خاطرنشان کرد: هر قدر که مسئولان به برگزاری چنین برنامه‌هایی توجه داشته باشند فضای مطالبه‌گری در جامعه بیشتر خواهد شد ضمن اینکه آزاداندیشی هم برای رشد فردی و هم برای رشد جمعی ضرورت دارد.

پیله‌چی در پایان تصریح کرد: دانشجویان امروز که مسئولان آینده هستند در مناظرات یاد خواهند گرفت که باید به نظر مخالف هم احترام بگذارند، همچنین با حضور در مناظره با روحیه مطالبه‌گری آشنا خواهند شد و نظر موافق و مخالف خود را به درستی بیان خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha