• پنجشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401121108149
  • خبرنگار : 50294

رئیس دفتر بازرسی و نمایندە ویژە رئیس‌جمهور در امر مبارزە با فساد:

شفاف‌سازی و دولت الکترونیک دو بال مهم پیشگیری از فساد هستند

شفاف‌سازی و دولت الکترونیک دو بال مهم پیشگیری از فساد هستند

ایسنا/کردستان رئیس دفتر بازرسی و نمایندە ویژە رئیس‌جمهور در امر مبارزە با فساد گفت: شفاف‌سازی و دولت الکترونیک دو بال مهم پیشگیری از فساد اداری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان امروز (۱۱اسفند) در اولین همایش ملی تکریم مردم، افزایش بهرەوری و ارتقای سلامت اداری کە در مجتمع فجر برگزار شد، اظهار کرد: هیچ یک از دستگاەها و کارکنان اداری مصون از نظارت و بازرسی نیستند.

وی عنوان کرد: نظارت بە معنی عدم اعتماد نسبت بە کارگزار نیست بلکە کمک بە کارآمدی و انجام مسئولیت کارگزاران در راستای تداوم اعتماد است.

درویشیان اضافە کرد: نظارت نە بە معنای مچ‌گیری کە برای دستگیری است و ناظر مشاوری امین و چشم بینای مدیران است تا خوب ببیند و ناهنجاری‌ها را شناسایی و درصدد اصلاح آنان برآید.

وی در خصوص ویژگی فرد ناظر گفت: بازرس و ناظر باید عالم بر مسئولیت و دارای شجاعت و جسارت باشد و خوب ببیند بە موقع گزارش دهد و با تشریک مساعی با مجموع دستگاە‌های اجرایی راهکار مناسب برای برون رفت از سوءجریانات را ارائە دهد.

رئیس دفتر بازرسی و نمایندە ویژە رئیس‌جمهور در امر مبارزە با فساد گفت: ناظر باید نسبت بە شناسایی مشکلات و الویت‌بندی آن‌ها آگاە و برای رفع آن راهکار مناسبی ارائە دهد.

حجت‌الاسلام درویشیان فساد اقتصادی و مالی را جزو اولویت‌های امروز جامعە بیان کرد و گفت: هرچند کە آسیب‌ها و مصادیق فسادزا در حوزەهای اقتصادی در اولویت است، لذا می‌بایست گلوگاەهای فساد در حوزەهای مختلف را شناسایی و آن‌ها را اولویت‌بندی کرد. 
وی در ادامە بر ضرورت برگزاری کارگاەهای آموزشی برای کارگزاران دولتی تاکید وافزود: این کارگاەها با هدف آگاە‌سازی کارگزاران با مسئولیت‌ها و قوانین و مقررات قانونی و در واقع اتمام حجتی با مدیران در راستای پیشگیری از فساد اداری است.

وی علت بسیاری از فسادها را عدم آگاهی کارگزاران بە مسائل قانونی عنوان کرد و گفت:
اگر ۴۰ درصد از اصول دوازەگانە مورد تایید ریاست جمهوری در ادارات اجرایی شود بسیاری از فسادهای اداری موجود از بین خواهد رفت.

رئیس دفتر بازرسی و نمایندە ویژە رئیس‌جمهور در امر مبارزە با فساد، بر حمایت از گزارشگران فساد تاکید کرد و گفت: یکی از مواردی کە در سازمان ارتقا سلامت اداری بە آن اشارە و در دستور کار مجلس قرار دارد، حمایت از گزارشگران فساد است.

حجت‌السلام درویشیان شفاف‌سازی اداری را یکی از راەهای موثر در پیشگیری از فساد عنوان کرد و ادامە داد: یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم شفاف سازی است.

وی عنوان کرد: دولت الکترونیک یکی از کارهایی است کە در ابتدای دولت سیزدهم بە جد پیگیری می‌شود، زیرا دولت الکترونیک و سامانە الکترونیکی دو بال مهم برای پیشگیری از فساد است.

رئیس دفتر بازرسی و نمایندە ویژە رئیس‌جمهور در امر مبارزە با فساد شناسایی گلوگاەهای فساد و راەهای پیشگیری از آن را مهم برشمرد و افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی در دولت سیزدهم شناسایی گلوگاەهای فساد و رفع این گلوگاەها است، لذا میدان اجرای این ماموریت‌ها در استان‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha