• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401121007781
  • خبرنگار : 50136

رئیس هیات مدیره کانون وکلای استان خبرداد

فعالیت ۱۲۴۷ وکیل در آذربایجان غربی

فعالیت ۱۲۴۷ وکیل در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر در استان یک هزار و ۲۴۷ نفر وکیل فعال در این کانون عضویت دارند که از این تعداد ۵۳ نفر پروانه وکالت خود را تودیع کرده اند.

علی علیزاده ۱۰ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات کانون وکلای دادگستری استان برگزار شد، با بیان اینکه طبق طرح تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار،حرفه وکلالت زیر مجموعه این قانون شده و یک کسب و کار تلقی می شود،ضمن انتقاد از این امر افزود: این قانون بر آینده حرفه وکالت اثرات منفی بر جای خواهد گذاشت و این حرفه تحت تاثیر ایرادات آن به مخاطره خواهد افتاد.

وی بابیان اینکه با اجرای این قانون، عده‌ای وارد حرفه وکالت می‌شوند که سطح سواد و معلومات کافی را ندارند، ادامه داد: اصلاح نشدن این قانون و پذیرش غیرتخصصی دانشجویان حقوق معیشت و استقلال وکلا را با چالش جدی مواجه می کند.

علیزاده با بیان اینکه در واقع نه دادگستری امکان آموزش این تعداد پذیرفته شده را خواهد داشت و نه کانون وکلا، گفت: بازار وکالت نیز بازار رقابتی و داری سقف معینی است و نمی‌توان اجازه داد افراد با هر تعداد وارد این حرفه شوند. 

نایب رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی نیز در این نشست عنوان کرد: کانون های  وکلا باید یک ساز و کار رسانه‌ای هدفمند و واحد داشته باشند و چالش‌های موجود در این مجموعه می‌تواند با همراهی رسانه ها  برطرف شود.

زانیار مینایی ادامه داد: طرح تسهیل کسب وکار مجوزهای  تقابل قرار دادن مدیران نهاد وکالت با داوطلبان کار آموزی وکالت و هم چنین موجب رعایت نکردن استاندارد های کیفی در دانشگاه ها و در ادامه  تولید انبوه فارغ التحصیلان وکالت به بهانه ایجاد اشتغال در جامعه سبب شده تا شاهد فارغ‌التحصیلان بیکار و تبدیل آنان به وکلتی بیکار باشیم که مورد اعتراض تمامی هیئت مدیره های کانون وکلا قرار گرفته است و بحران اشتغال را در پی دارد.

وی افزود: کانون وکلا یک نهاد قانونی مدنی ، خودساخته و خود انتطام است و هرگونه دخالت در آن موجب تتزل جایگاه وکالت در جامعه خواهد شد و بجای پرورش نیروهای حاذق در حوزه وکالت از این پس با جمع انبوهی وکیل آموزش ندیده و نا آشنا به وظایف و مسئولیت خود مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha