• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403071612561
  • خبرنگار : 50136

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه احیا می‌شود  

ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه احیا می‌شود  

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از آغاز اجرای عملیات عمرانی برای احیای ساختمان قدیمی صداوسیمای ارومیه در آینده نزدیک خبر داد.

مرتضی صفری اظهار کرد: ساختمان قدیمی صداوسیمای ارومیه نخستین ساختمان صداوسیمای محلی ایران بوده که توسط جهانگیر درویش یکی از هفت معمار برتر جهان در سال ۱۳۴۳ آغاز و درسال ۱۳۴۷ به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه با گذر زمان این ساختمان تبدیل به یک مکان مخروبه شده که احیا و مرمت آن نیز یکی از مطالبات جدی مردم بود.

وی ادامه داد: برای تحقق بخشیدن به این مطالبه مردمی با هم‌اندیشی و تفاهم انجام شده بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل اطلاعات استان و شهرداری ارومیه و با حمایت‌های استاندار مقرر شد با انجام کار مطالعاتی، عملیات احیای و مرمت آن آغاز و در نهایت تبدیل به موزه مجاهدت‌های خاموش شود.

صفری با اشاره به اینکه در حال حاظر مطالعات احیای این بنای تاریخی در مراحل پایانی قرار دارد، تصریح کرد: در آینده نزدیک نیز فاز عملیاتی این پروژه آغاز می‌شود که برای این منظور ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خاطرنشان کرد: ایجاد موزه مجاهدت‌های خاموش گامی مهم برای برای شناساندن تلاش‌ها و ایثارگری‌های انجام شده برای تامین امنیت و دفاع از وطن به مردم به‌ویژه نسل جدید است.

وی گفت: در این پروژه شهرداری ارومیه نیز وظیفه محوطه‌سازی و زیباسازی بصری آن را برعهده دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی، ساختمان قدیمی صداوسیمای آذربایجان غربی به شماره ۳۱۴۱۷ در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ شمسی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha