• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120906671
  • خبرنگار : 50405

شفاف‌سازی کارانه پزشکان با ایجاد ۲ سامانه در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

شفاف‌سازی کارانه پزشکان با ایجاد ۲ سامانه در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ایجاد ۲ سامانه سپید و سامانه بررسی درخواست کارانه، به منظور شفاف‌سازی نحوه پرداخت کارانه پزشکان خبر داد.

دکتر شاپور بدیعی با اشاره به اینکه رئیس دانشگاه تاکید بسیاری بر شفاف‌سازی کارانه پزشکان دارد و از همین رو زیرساخت‌های لازم برای این موضوع فراهم شد، اظهار کرد: این اقدام با همکاری کارگروه توزیع درآمد اختصاصی دانشگاه و با تلاش همکاران مدیریت اقتصاد درمان و مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: در نرم‌افزاری که به این منظور طراحی شده، همکاران پزشک در جریان تمام موارد مورد بررسی در موضوع کارانه قرار می‌گیرند. هدف از راه‌اندازی این سامانه در واقع ایجاد شفافیت در کارنامه مالی پزشکان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سپید، میز کار پزشک طراحی شده و در واقع پزشک می‌تواند عملکرد خود را در این سامانه بررسی کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بدیعی با بیان اینکه عدم شفافیت و سوء تفاهماتی که در خصوص کارانه پرداختی پزشکان بود، با ایجاد این سامانه تا حدود زیادی برطرف خواهد شد، گفت: این سامانه با تلاش همکاران در طول یک سال گذشته آماده شده و هنوز ممکن است نواقصی داشته باشد؛ لذا منتظر پیشنهادات و انتقادات همکاران پزشک هستیم تا مشکلات مرتفع شود.

همچنین جواد ملکی، مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه با توجه به دستور رئیس دانشگاه مبنی بر شفاف شدن کارانه پزشکان، کارنامه عملکرد پزشک در سامانه سپید راه‌اندازی شد، عنوان کرد: همه پزشکان شاغل در بیمارستان‌ها می‌توانند وارد سامانه سپید شوند و از قسمت عملکرد پزشک بعد از وارد شدن به سامانه، بیمارستان و سال و ماه مورد تقاضا را مشخص کنند تا اطلاعات مربوط به کارانه خود را مشاهده نمایند.

وی اضافه کرد: یک گزارش تفکیکی که ٣۰ آیتم مختلف در آن دیده شده، در اختیار اساتید از طریق این سامانه قرار می‌گیرد که شامل اطلاعات پزشک، کارکرد بستری و کسورات بیمه‌ها، ویزیت‌های سرپایی و حق‌الزحمه پزشک مقیم ICU و در نهایت پرداخت نهایی قبل از مالیات و بعد از مالیات دیده می‌شود.  میزان مالیات کسر شده به حساب دانشگاه واریز نمی‌شود و  به طور کلی مربوط به اداره دارایی است و مالیات بر درامد محسوب می‌شود.

مدیر اقتصاد بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: وضعیت پرداختی قبل و بعد از مالیات در این سامانه مشخص است و پزشکان در صورت ابهام یا انتقاد در خصوص اطلاعات می‌توانند موضوع را از طریق لینکی که در میز کار پزشک در سامانه سپید قرار داده شده است، پیگیری کنند و با کد پیگیری که در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد، مشخص می‌شود درخواست در چه مرحله‌ای قرار دارد و بعد از بررسی پیامکی به پزشک ارسال می‌شود که می‌توانند نتایج را بررسی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha