• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401120805495
  • خبرنگار : 50204

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

خط قرمز دستگاه قضا حفظ آبروی افراد و اشخاص است

خط قرمز دستگاه قضا حفظ آبروی افراد و اشخاص است

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به عفو اخیر که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد، گفت: خط قرمز دستگاه قضا در استان حفظ آبروی افراد و اشخاص است و تلاش شده برخوردهای قاطع و مستند انجام شود و از برچسب زنی پرهیز شود.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی دوشنبه ۸ اسفند در جلسه دیدار رئیس قوه قضاییه با کارکنان دستگاه قضا و قضات استان مرکزی اظهار کرد: امروز بخشی از جمعیت ۷۹۹ نفری همکاران اداری استان مرکزی و مجموعه ۲۳۶ نفری مجموعه قضات استان مرکزی در این نشست حضور دارند.

وی افزود: قوه قضاییه با قدم های بلند و ارزشمند در حرکت تعاملی و تکاملی خود قرار دارد و بر اساس اهداف بلند ترسیم شده در ابتدای سال، مشاهده می شود که سیر و حرکت قوه قضاییه از برنامه‌محوری به هدف‌محوری تغییر پیدا کرده و اهداف اجرایی و عملیاتی ۱۵ گانه در ابتدای سال ۱۴۰۱ جزو امور روزمره ضروری دادگستری های استان های کشور قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در دادگستری استان مرکزی کارگروه های کارشناسی متعدد تحت نظر معاونین دادگستری استان برای اجرای اهداف محوری قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱ تشکیل شده و به نتایح ارزشمندی نیز دست پیدا کرده ایم.

موسوی با اشاره به فراهم آوری زمینه ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به مراجعان دستگاه قضایی ادامه داد: در این زمینه دادگستری استان با توسعه دفاتر خدمات الکترونیک و راه اندازی سامانه های خودکاربری وکلا و کارشناسان و اشخاص دولتی و حقیقی، راه اندازی سامانه های نوبت دهی قضایی در شعب استان و راه اندازی سامانه محکومین قضایی، امکان ثبت دو شماره موبایل برای هر فرد حقیقی به منظور اطلاع کامل از وقت دادرسی و اجرای بیش از ۹۴ درصد دادرسی ها به صورت الکترونیک سعی کرده خدمات بهتری به مردم ارائه کند.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای سند تحول و اهداف محوری و بلند مد نظر ریاست قوه، استان مرکزی اختصاصا طراحی شناسنامه عملکردی الکترونیکی با ارائه شاخص های سند تحول و برنامه تحول و تعالی قوه برای تمامی شعب قضایی را اجرا کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: ارائه طرح تغییر شاخص استخراج پرونده های مسن در شعب اجرای احکام و به روزرسانی اجرای احکام مدنی و کیفری بویژه احکام مهم در استان به صورت ویژه برنامه ریزی شد، همچنین پیگیری امور زندانیان و ملاقات مکرر مسئولین حوزه های قضایی در سطح استان، تاکید بر استفاده از ارفاقات قانونی در آزادی زندانیان و استفاده از عفو معیاری اخیر در حوادث اخیر در کشور، از دیگر برنامه ها و اقدامات در استان مرکزی بوده است؛ در استان مرکزی در راستای این عفو یک چهارم از متهمین، مشمول عفو اعلام شده، شدند.

وی تاکید کرد: امروز در این سفر نیز به دست ریاست قوه آزادی ۵۷ نفر زندانی و آزادی یک زندانی ویژه محکوم به قصاص رقم خواهد خورد و اقدامات لازم برای آزادی ۲۰۰ نفر زندانی نیز انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به تحقق شعار سال و پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان گفت: بیشترین وقت بیرون دستگاه قضای استان صرف مجامع صنعتی و تولیدی می شود و دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی بسیار فعال است و در سال جاری مجامع صنعتی و تولیدی برای بیش از ۳۰۰ مورد مشکلات، به مجموعه قضایی مراجعه داشتند و ۱۵۰ مورد در دادگستری تعیین تکلیف شده است. در این زمینه کارنامه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کارنامه ارزشمندی است.

موسوی، سالم سازی محیط و برخورد با فساد را یکی از اهداف محوری دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: دادگستری استان مرکزی با جدیت و قاطعیت در این مقوله ورود کرد. نگاه اولیه بر اساس منویات ریاست قوه، صیانت از منابع انسانی است چراکه ارزشمندترین سرمایه دستگاه قضا همین منابع انسانی هستند.

وی تاکید کرد: خط قرمز دستگاه قضا در استان حفظ آبروی افراد و اشخاص است و تلاش شده برخوردهای قاطع و مستند انجام شود و از برچسب زنی پرهیز شود.

موسوی خاطرنشان کرد: در زمینه اغتشاشات تلاش شد دستورات ریاست قوه اجرا شود و برخوردهای قاطع و قانونی با آشوبگران مدنظر بود. در جلسات، بر دادرسی موثر تاکید شد و تلاش بر این بود در کنار اجرا و اعمال قانون، تبیین نیز مورد توجه باشد که این امر در استان مرکزی موثر بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha