• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401120704610
  • خبرنگار : 50180

یک مسئول:

بازار نوروزی کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی زیر ذره‌بین نظارت می‌رود

بازار نوروزی کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی زیر ذره‌بین نظارت می‌رود

ایسنا/کرمانشاه مدیر بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بازار نوروزی کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی زیر ذره بین نظارت می‌رود، گفت: با هر نوع گرانفروشی کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی برخورد جدی می‌شود.

عبدالحسین احمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تشدید نظارت بر بازار کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با آغاز خریدهای نوروزی کار نظارت ویژه بر بازار را با تمرکز بر شهرستان کرمانشاه شروع کرده و نظارت ویژه بر بازار محصولات کشاورزی را تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهیم داد.

 احمدی با بیان اینکه هم اکنون روزانه هشت اکیپ در سطح هشت منطقه شهر کرمانشاه بر بازار کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی نظارت ویژه دارند، گفت: بعدازظهرها هم چهار اکیپ در شهر کرمانشاه بر بازار نظارت دارند.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ایام معمول سال حدود 20 نفر بازرس برای نظارت بر بازار کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی دارد، گفت: در ایام خاصی مثل نوروز که حجم خریدها افزایش پیدا می کند، از ظرفیت نیروهای پشتیبانی نیز برای نظارت ویژه بر بازار استفاده می شود، به نحوی که در ایام خریدهای نوروزی تعداد بازرسان استان به حدود 80 نفر می‌رسد.

احمدی ادامه داد: علاوه بر این در ایام خاصی مثل نوروز از ظرفیت بسیج اصناف نیز برای نظارت بر بازار کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی استفاده می‌شود که در بازار نوروزی شهر کرمانشاه 20 نفر از بسیج اصناف برای تشدید نظارت بر بازار پای کار آمده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه از 20 اسفند تا 20 فروردین نظارت بر بازار را در روزهای تعطیل هم انجام خواهیم داد، گفت: برای این منظور بازرسان کشیک در نظر گرفته شده‌اند. 

احمدی گفت: با توجه به اینکه عمده تخلفات بازار کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی در سطح عمده فروشی‌ها صورت می گیرد، لذا برای نظارت بر بازار محصولات کشاورزی به سراغ عمده فروشی‌ها و شرکتهای پشتیبانی واحدهای فروش رفته‌ایم.

وی اضافه کرد: اولویت بازرسان جهاد کشاورزی بر بازرسی در سطح قصابی‌ها، میوه فروشی‌ها، میادین بار و واحدهای تولید نهاده‌های کشاورزی است.

 احمدی سپس با بیان اینکه در بازار نوروزی کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی زیر ذره بین نظارت قرار گرفته، گفت: با هر نوع گرانفروشی کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی برخورد جدی می‌شود.

 وی تاکید کرد: برای متخلفانی که گرانفروشی آنها محرز شود، قطعا پرونده تخلف تشکیل و متخلفین به تعزیزات ارجاع داده خواهند شد.

وی افزود: شهروندان می توانند تخلفات گرانفروشی کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی را با شماره 124 سازمان صمت و یا در ساعات اداری به شماره تلفن 38366223 گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha