• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401120604364
  • خبرنگار : 50491

در دیدار اعضای جهاددانشگاهی با جانباز گلستانی مطرح شد؛

جهاددانشگاهی رسالت جانبازان را دنبال می کند/ خواسته ما کمک جوانان به توسعه استان است

جهاددانشگاهی رسالت جانبازان را دنبال می کند/ خواسته ما کمک جوانان به توسعه استان است

ایسنا/گلستان جانباز گلستانی با اشاره به اینکه چالاکی و روحیه انقلابی اعضای جهاددانشگاهی ادامه راه شهدا و جانبازان است، گفت: تنها خواسته ما تلاش جوانان برای توسعه استان است.

همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، رئیس جهاددانشگاهی گلستان به همراه جمعی از معاونان خود با جانباز دوران دفاع مقدس دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد مبارک شعبانیه و روز جانباز از ایثارگری و رشادت‌های این جانباز دوران دفاع مقدس تجلیل و قدردانی کرد.

حمیدرضا دنکوب، جانباز گلستانی و مشاور راهبردی استاندار گلستان در این دیدار اظهار کرد: امیدوارم در مقابل شهدا و خانواده‌های آنها روسفید باشیم، جوانان امروز شاید خیلی مطلع نباشند که بر این کشور چه گذشت گرچه امروز مشکلاتی وجود دارد اما ما برای عزت، استقلال و هویت دینی و اسلامی و آزادی ایران بهترین جوانان این‌مرزوبوم را تقدیم کردیم‌.

وی افزود: اگر هر فرد و سازمانی کار خود را به درستی انجام دهد کارها درست می‌شود، افتخارات ما در کشور کم نیست اما بخشی که امروز درگیر آن هستیم بخش غفلت‌شده کشور است.

جانباز گلستانی با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات امروز کشور به رسالت فعالان علمی کشور برمی‌گردد، تصریح کرد: فقدان نگاه کارشناسی و ضعف توان علمی مشهود است گرچه تعداد مدارک دانشگاهی در جامعه افزایش یافته اما دانش واقعی به ویژه در حوزه‌های استراتژیک کم است.

وی با اشاره به اینکه امروز کار علمی، دقیق و بامجاهدت جواب می‌دهد، بیان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد چالاک و ارزشمند است و امیدوارم با اقدامات انجام‌شده بتوانیم جریان علمی دانش بنیان و دانش‌مدار در استان گلستان ایجاد کنیم.

جهاددانشگاهی رسالت جانبازان را دنبال می کند/ خواسته ما کمک جوانان به توسعه استان است

مشاور راهبردی استاندار گلستان به روحیه ایثار و از خودگذشتگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وقتی تفکر انقلابی در جامعه غالب شد باید آن روحیه ایثار و فداکاری دوران دفاع مقدس ساری و جاری شود؛ در آن زمان فرمانده آخرین فرد بود که بر سر سفره غذا حاضر می‌شد.

دنکوب، بی‌برنامگی و دور بودن دانشگاه‌ها از برنامه علمی را از علل توسعه‌نیافتگی گلستان برشمرد و توضیح داد: متاسفانه دانشگاه‌ها و مراکز علمی دغدغه توسعه استان گلستان ندارند و دسشان خالی است حال آنکه دانشگاه باید حلال توسعه استان باشد.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد پر پر شدن بهترین جوانان بودم لذا امروز هر کاری کنم، نمی‌توانم آرام بنشینم و تنها دغدغه‌ام این است که فرصت خدمت را از دست ندهم.

جانباز گلستانی با بیان اینکه اقتصاد پژوهش خیلی قوی نیست، یادآور شد: جهاددانشگاهی گلستان از دانشگاه ها اثربخش‌تر کار می‌کند و این جای قدردانی دارد، نظریه غلطی که گفته می‌شود بچه‌های انقلابی سواد پایینی دارد حرف بی‌ربطی است و گواه آن هم نیروهای جهاددانشگاهی هستند.

دنکوب به ورود جهاددانشگاهی گلستان به حوزه گیاهان دارویی اشاره کرد و متذکر شد: گیاهان دارویی ظرفیت عظیمی است، شان جهاددانشگاهی و گذشته آن گواه تاثیرگذاری این نهاد انقلابی است.

وی از جهاددانشگاهی خواست در کنار کار پژوهشی به موضوع تجاری‌سازی نیز ورود پیدا کند و تاکید کرد: امروز حوزه دانش اثربخش است اما تجاری‌سازی نیز مهم است و متاسفانه در این بخش هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

ابراهیم شهبازی، رئیس جهاد دانشگاهی گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: ایثارگران و جانبازان از همه چیز خود گذشتند و باید قدردان آنها باشیم، امروز بزرگترین کار برای پاسداشت شهدا و جانبازان رفع مشکلات کشور است.

وی در ادامه به پروژه‌های کلان جهاد دانشگاهی گلستان اشاره کرد و افزود: با اصلاح ژنتیک اسب اصیل ترکمن علاوه‌بر استان گلستان جهاددانشگاهی هم رونق می‌گیرد، پیش‌بینی ما این است در حوزه اسب حداقل پنج میلیون دلار درآمد داشته باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل استانی برای فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیانی جهاددانشگاهی گلستان در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: امیدوارم با تخصیص این اعتبار، اجرای پروژه‌های جهاددانشگاهی در استان گلستان قوت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۷ ۰۸:۳۳

در استفاده از خانواده های شهدای مدافع حرم در انتصابات صفر درصد کار هم نشد و از وجود این ظرفیت عظیم و توانمندی نیروی انسانی شان غفلت بسیار زیادی صورت گرفت. تاسف