• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401120402761
  • منبع : نمایندگی کردستان

با حضور رئیس کل دادگستری استان: 

اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کردستان افتتاح شد 

اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کردستان افتتاح شد 

ایسنا/کردستان با حضور، مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضاییه، اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان کردستان افتتاح شد.

محمدعلی نوابی، مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضاییه، در دوازدهمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان، اداره تصفیه و ورشکستگی را از تخصصی ترین بخش های قوه قضاییه توصیف و اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ و با دستور ریاست محترم قوه قضاییه، اداره تصفیه و ورشکستگی به عنوان ستاد زیرمجموعه قوه قضاییه رسما در استان‌ها شروع به کار کرده است. 

  وی افزود: در حال حاضر در اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان کردستان تعداد ۴۸ پرونده وجود دارد که ضروری است در اداره تصفیه استان به دقت مورد بررسی قرار گیرند. 

مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضاییه کار این اداره را حساس و کلیدی توصیف و تاکید کرد: با حمایت های رئیس کل دادگستری استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و با تکیه بر نیروی انسانی خبره، متدین، متعهد و متخصص باید به اهدافی که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه ذکر شده، دست یابیم .  

نوابی بر لزوم تعیین شعبه ویژه در دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر استان کردستان برای رسیدگی به این دست از پرونده ها تاکید و اضافه کرد: باید تمایز بین ورشکستگی واقعی و ورشکستگی صوری برای قضات رسیدگی کننده به این پرونده ها محرز شود. 

 وی افتتاح این اداره را در دادگستری استان کردستان در چارچوب حمایت از تولید و اشتغال و رفع بیکاری ذکر کرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه، بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از فیوضات و معنویات در این ماه بزرگ تاکید و تصریح کرد: از محورهای مهم سند تحول و تعالی قوه قضاییه بحث تخصصی شدن امور قضایی و رسیدگی هاست.

وی تخصصی شدن امور مختلف در دادگستری استان کردستان را از ضروریات توصیف و اظهار کرد: امیدواریم افتتاح اداره تصفیه و ورشکستگی، مصادف با رونق گرفتن چرخه تولید و اشتغال در استان باشد. 

رییس کل دادگستری استان کردستان اشراف لازم بر قوانین و مقررات تصفیه توسط افراد شاغل در این اداره را ضروری دانست و افزود: حتماً باید بعد از صدور حکم ورشکستگی، اموال به درستی و در کمال صحت شناسایی و همچنین بستانکاران واقعی شناسایی شوند. 

حجت الاسلام حسینی افزود: وجود قضات و کارکنان اداری در قسمت های تخصصی و کاربردی همراه با آموزش های موثر و مستمر سبب می شود تا خدمت رسانی بهتر و شایسته تری به مردم انجام شود.

 در ادامه این جلسه،

 شایان ذکر است که اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان کردستان در مجتمع شوراهای حل اختلاف مرکز استان واقع در میدان آزادی سنندج قرار دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha