• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401120201386
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاندار :

هیچ مدرسه خیرسازی در کردستان مولدسازی نمی‌شود

هیچ مدرسه خیرسازی در کردستان مولدسازی نمی‌شود

ایسنا/کردستان استاندار کردستان با اشاره به موضوعی که در فضای رسانه‌ای مبنی بر قانون مولدسازی و فروش مدارس خیرساز مطرح شده است، گفت: در استان کردستان هیچ مدرسه خیرسازی در لیست فروش و مولدسازی قرار ندارد.

 اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز، دوم اسفند در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان با گرامیداشت سالروز نهاد امور تربیتی گفت: موضوع تربیت را شهیدان رجایی و باهنر در وزارت آموزش و پرورش بنیانگذاری کردند گرچه در برهه‌هایی مورد بی‌مهری قرار گرفت اما امروز دوباره احیا و به اهداف خود بازگشته است.

وی افزود: مجموعه امور تربیتی باید یکی از پویاترین و به‌روزترین مجموعه‌ها در آموزش و پرورش باشد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا به این مجموعه به اهداف خود که همان تقدم تزکیه بر تمام امور بوده برسد.

استاندار کردستان با اشاره به اختصاص سه درصد از عوارض شهرداری‌ها به پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش بیان کرد: بحث عوارض شهرداری‌هایی که تاکنون واریز نشده باید به صورت جد پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه دستور کار جلسه قبل یک بازنگری در قانون شوراهای آموزش‌وپرورش بود، گفت: در این بازنگری باید ظرفیت‌هایی که برای تقویت منابع مالی آموزش و پرورش تأثیرگذار هستند، باید مورد بررسی قرار گیرد و گام بعدی باید شرایط اخذ این منابع برای استیفای این مواد قانوانی طراحی و اتخاذ شود.

زارعی‌کوشا مسئله دیپلماسی مهارتی را یکی از مسائل حائز اهمیت دانست و گفت: کلیات طرح دیپلماسی مهارتی مورد تأیید است اما جزییات این طرح نیازمند بررسی و تحقیق است چراکه نداشتن نگاه جامع آسیب‌های وارده بیشتر از بهره و هدفی است که دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی آموزشی، مهارتی، درمانی و اقتصادی جزو اولویت‌های دولت است، افزود: استان کردستان همچون سایر استان‌های مرزی کمتر از ظرفیت مجاورت با کشورهای همسایه بهره برده است.

استاندار کردستان اظهار کرد: اگر اقتصاد کشور ما در یک دهه گذشته بر روی دیپلماسی اقتصادی با همسایگان متمرکز می‌شد، بسیاری از مشکلات را می‌توانستیم جبران کنیم اما نگاه متمایل به قدرت‌های غرب حاکم بوده و موجب شده که این ظرفیت‌های داخلی دیده نشود.

وی در ادامه گفت: در دیپلماسی مهارتی باید روی جزییات و چالش‌های موجود بیشتر دقت شود و کار ویژه در این بخش باید صورت گیرد که این امر نیاز مطالعه دقیق دارد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه این موضوع‌ در شورای هماهنگی روابط خارجی استان نیز مطرح و مصوب خواهد شد، تأکید کرد: در راستای اجرای مطلوب این طرح می‌توان از تجربیات دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه کردستان که جذب دانشجوی خارجی دارند، بهره گرفت، عمده هدف ما در دیپلماسی مهارتی این است که یک هدف روشن و واضح که همان مهارت آموزی است را دنبال می‌کنیم و اهداف فرهنگی طرح را نیز دنبال خواهیم کرد.

استاندار کردستان افرود: در تلاشیم تا به جای اعزام نیروی کار متخصص و مهارت‌آموز، میزبان دانش آموزانی از اقلیم کردستان عراق در این طرح باشیم چراکه هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ مختلف دیگر ‌می‌توان از آن بهره گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوعی در فضای رسانه‌ای مبنی بر قانون مولدسازی و فروش مدارس خیرساز مطرح شده است، گفت: این امر باعث نگرانی و دلسردی بین مردم شده است قطعاً در استان کردستان هیچ مدرسه و مجموعه خیرسازی در لیست فروش و مولدسازی قرار نخواهیم داد. اگر مدرسه‌ای در روستایی وجود داشته باشد که به دلایلی مورد استفاده نباشد از آن استفاده فرهنگی خواهد شد اما به طور قطع مدارس خیرساز در لیست فروش نیستند.

زارعی‌کوشا به اعزام دانش‌آموزان به حرم رضوی اشاره کرد و یادآور شد: فرمانداران به عنوان رؤسای شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها این امر را پیگیری و اعتبار مورد نیاز برای این اعزام را در سطح شهرستان‌ها تأمین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha