• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401120201302
  • منبع : روابط عمومی برنامه

فراخوان ارسال آثار به «ایده روایت زن شهید»

فراخوان ارسال آثار به «ایده روایت زن شهید»

سرپرست اداره‌کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طرح فراخوان «ایده روایت زن شهید» در راستای نگاه رهبر معظم انقلاب در موضوع «زن در انقلاب اسلامی» و نیاز به معرفی مصداق و الگوی زنان به عنوان پیشران‌های حرکت‌ انقلاب اسلامی در جامعه اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا،مهدی متین‌پور در نشست خبری فراخوان «ایده روایت زن شهید» که امروز سه‌شنبه ۲ اسفندماه در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به وجود ۷۰۰۰ شهید زن در کشور که نقش‌آفرینی کردند، گفت: به خاطر این شهدا فضای الگوسازی تا مدت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. حدود ۱۷ هزار زن شهید و ایثارگر و جانباز در کشور داریم و شاید چون تصور از جانبازان ۷۰ درصد جانبازان، مرد باشند، برای زنان جانباز الگوسازی نشده است اما تدبیر بنیاد شهید و امور ایثارگران این است کاری نو انجام بدهد.
وی درباره جوایز این فراخوان گفت: به ۶ طرح برتر جایزه ۲۰ میلیون تومانی اهدا می‌شود و اگر ایده‌ها تایید و ظرفیت‌ها مشخص شود آثار فاخر ساخته و الگوسازی برای جامعه می‌شود.
فرح‌روز فاتحی، دبیر فراخوان ایده روایت زن شهید نیز در این نشست گفت: نقش‌آفرینی زنان امری مهم است و در سال‌های دفاع مقدس در پشتیبانی و کارهای فرهنگی آن را شاهد بودیم.
مدیر بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش با اشاره به آماری از ایثارگران زن در کشور گفت: ۱۶ هزار و ۳۴۹ زن ایثارگر در بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت شده است که از بین این ۷ هزار و ۳۶۵ شهید و ۸ هزار و ۹۱۷ جانباز و ۶۷ آزاده هستند.
فاتحی گفت: در چند سال گذشته فعالیت‌هایی برای زنان ایثارگر انجام شده است و سیاست‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران این است از فعالیت‌ها و توانایی مردمی و تشکل‌های شاهد و ایثارگر استفاده کند. ۱۴ اسفند مهلت ارسال ایده‌ها است که در محورها و قالب‌های مختلف هنری، فیلم، هنر تجسمی و سازه‌های حجمی است.
فراخوان ملی و بین‌المللی «ایده روایت زن شهید» به کوشش اداره‌کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب‎‌های «فیلم»، «گرافیک»، «عکاسی»، «تصویرسازی کمپین‌های تبلیغاتی»، «چیدمان حجم و سازه‌های سه‌بعدی»، «شعر»، «داستان کوتاه و بلند» و «صنایع دستی» منتشر شده است.
در این فراخوان منظور از «زن شهید» بانوانی است که در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی به شهادت رسیده‌اند یا اوج آرمان و آمالشان شهادت است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha