• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401113022536
  • منبع : نمایندگی خوزستان

خوزستان استان نمونه در اجرای طرح «آموزش هنر برای همه»

خوزستان استان نمونه در اجرای طرح «آموزش هنر برای همه»

ایسنا/خوزستان همایش دست‌اندرکاران طرح ملی «آموزش هنر برای همه» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به‌عنوان اداره کل نمونه در اجرای این طرح تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، این طرح در راستای سیاست‌های محرومیت‌زدایی و به تبع آن برنامه‌های عدالت محور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری و به منظور دسترسی همگان به امکانات آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر در دهه فجر ۱۴۰۰ آغاز شد و همچنان دوره های جدید آن با استقبال گسترده مردم در سراسر کشور در حال برگزاری است.

در این مراسم پس از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، معاون هنری وزارت فرهنگ، مشاور وزیر در امور اجتماعی، مدیر عامل بنیاد برکت و جمع دیگری از مسئولان، از دست اندرکاران و برگزارکنندگان طرح ملی آموزش هنر برای همه، تقدیر و قدردانی شد.

در این برنامه از استان خوزستان در کنار چهار استان دیگر چون گلستان، هرمزگان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه به عنوان استان نمونه در اجرای طرح ملی "آموزش هنر برای همه" با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد و از زحمات حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و نسرین بیگدلی رابط استانی طرح در استان خوزستان، تقدیر شد.

طرح ملی آموزش "هنر برای همه" با اهداف مهمی در ۲ بخش توسعه کسب و کارهای فرهنگی ـ هنری و کشف و پرورش استعدادهای بالقوه‌ی فرهنگی و هنری در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی، با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و همچنین همکاری سازمان‌ها و نهادهای ذیربط از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و... برگزار شده است.

آموزش‌های ارایه شده در این طرح به دو شیوه حضوری با ۸۰ مهارت  و ۱۵ مهارت به صورت آنلاین با استفاده از ظرفیت اساتید و مراکز  آموزش های هنری استان‌ها در بیش از ۳۰۰ نقطه شهری و روستایی کم برخوردار در سراسر کشور برگزار می‌شود و تاکنون بیش از ۶۰  هزار نفر متقاضی در سامانه آموزش هنر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۹۸۰۷ هزار نفر متعلق به استان خوزستان است که شهرستان‌های شوشتر و بهبهان نیز از زمره شهرستان‌های برتر در این آمار هستند.

حضور هنرجویان در این دوره‌های آموزشی به‌صورت رایگان است و گواهی شرکت در دوره‌ها برای هنرجویان صادر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha