• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401113022161
  • خبرنگار : 50560

پرداخت کمک‌هزینه پرستاری به ۵۰۸ معلول در قزوین

پرداخت کمک‌هزینه پرستاری به ۵۰۸ معلول در قزوین

ایسنا/قزوین معاون توان‌بخشی بهزیستی قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵۰۸ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان خدمات ارائه‌ شده است.

راحله جاتن اظهار کرد: معلولان ضایعه نخاعی به علت شرایط ویژه جسمی مهم‌ترین و پرمشکل‌ترین گروه معلولان به‌حساب می‌آیند که با توجه به مشکلات ویژه این افراد، بهزیستی هزینه کمک پرستاری به خانواده‌های دارای معلول پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه کمک پرستاری به ازای هر فرد معلول ضایع نخاعی، ماهانه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، به ۵۰۸ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان خدمات ارائه‌ شده است. همچنین هزینه‌های درمان زخم بستر و در صورت جراحی هزینه‌های درمانی لازم هم به این افراد پرداخت می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، جاتن عنوان کرد: تأمین هزینه کمک معیشتی، تهیه ویلچر و عصا و همچنین برای پیشگیری از زخم بستر تشک مواج هم برای معلولان ضایعه نخاعی از سوی سازمان بهزیستی در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه عمده مشکل معلولان ضایعه نخاعی مراجعه نکردن به‌موقع این افراد به بیمارستان است، افزود: متأسفانه اغلب افرادی که دچار سانحه می‌شوند به‌محض تشخیص ضایعه نخاعی به ما مراجعه نمی‌کنند و بعد از هزینه و اقدامات درمانی، فرد مصدوم با زخم بستر به ما مراجعه می‌کند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی قزوین گفت: خدمات قابل‌ ارائه بهزیستی قزوین برای معلولان ضایعه نخاعی شامل خدمات توانبخشی اعم از برقراری مستمری، خدمات حمایتی، استفاده از مراکز ضایعه نخاعی و دریافت حق پرستاری ماهانه است و تسهیلگران بهزیستی با شناسایی و تشکیل پرونده و درنهایت ارجاع به کمیسیون‌های مربوطه اقدام به خدمات‌رسانی به افراد دارای ضایعه نخاعی در تمام مناطق روستایی استان می‌کنند.

وی ادامه داد: تصادفات رانندگی از دیگر دلایل معلولیت ضایعه نخاعی است و برخی افراد نیز پس از تولد و در دوران جوانی براثر تصادف، سقوط از ارتفاع یا سوانح کشاورزی دچار معلولیت می‌شوند.

این مسئول در پایان بیان کرد: یکی از مشکلات جدی جامعه هدف بهزیستی در بخش معلولان ضایعه نخاعی، مبتلا شدن فرد به زخم بستر است که خانواده‌ها باید نسبت به این موضوع آگاهی لازم را پیدا کنند و اقدامات درمانی را در مراکز تحت پوشش بهزیستی با کمترین هزینه انجام دهند.

به گزارش ایسنا، ۲۷ هزار و ۲۵۹ معلول تحت پوشش بهزیستی استان قزوین قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha