• جمعه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401112821188
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

توسعه گردشگری برای کرمانشاه یک ضرورت است

توسعه گردشگری برای کرمانشاه یک ضرورت است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های کرمانشاه در حوزه گردشگری، گفت: طرح‌های توسعه گردشگری باید نمایانگر ظرفیت‌های کرمانشاه و همچنین معرف سرمایه تمدنی آن باشد.

محمدطیب صحرایی در جلسه پیگیری اجرای طرح های مهم گردشگری استان با حضور جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران استان، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های قطعی و مهم استان توسعه گردشگری و استفاده از فرصت های موجود به منظور رونق اقتصادی کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پرداختن به بحث گردشگری استان بر اساس ذوق و سلیقه نیست، بلکه یک ضرورت برای کرمانشاه با توجه به مزیت های موجود است، ادامه داد: کرمانشاه دارای یک سرمایه خدادادی در بخش گردشگری و میراث فرهنگی است و باید به توسعه این بخش‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان به برنامه های ارائه شده در زمینه گردشگری استان اشاره و تصریح کرد: تمامی این برنامه ها در ابعاد مختلف فرصت های خوبی برای توسعه گردشگری هستند، اما این کارها باید بر اساس ظرفیت‌های تمدنی استان اجرایی شوند و دستگاه‌ها موظف هستند که نسبت به اجرای زیرساخت ها برای کمک به بخش گردشگری تلاش خود را بکار گیرند.

وی از برگزاری نشست با وزاری راه و شهرسازی و نیرو در هفته آینده به منظور کمک به توسعه زیرساخت ها در استان و اجرای طرح های گردشگری در استان خبر داد.

صحرایی با بیان اینکه برای توسعه بخش گردشگری و اجرای طرح‌های گردشگر محور باید به مولفه‌های در نظر گرفته شده برسیم، گفت: برای توسعه این بخش باید همه ظرفیت‌ها و امکانات با رویکرد نگاه به ظرفیت‌های تمدنی استان بکار گرفته شوند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود ظرفیت‌های بی‌بدیل و تاریخی در استان، گفت: توسعه ظرفیت‌هایی مانند بیستون، طاق بستان و منطقه گردشگری اورامانات نیازمند تدوین نقشه راه و نظام جامع گردشگری است.

وی یادآور شد: کرمانشاه، دارای یک تمدن غنی است و هر طرحی که در زمینه گردشگری اجرایی می‌شود باید بر اساس این ظرفیت و مزیت مهم استان باشد.

مقام عالی استان گفت: وقتی می‌گوییم کرمانشاه "سرمایه تمدنی" است یعنی اینکه هر پروژه و طرح باید یک اتصال کاملی به این موضوع داشته باشد، بنابراین ضرورت دارد که مزیت های تاریخی استان را بشناسیم.

وی تاکید کرد: طرح‌های توسعه گردشگری باید نمایان‌گر کرمانشاه و همچنین معرف سرمایه تمدنی آن باشد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر پرهیز از اجرای کارهای بدون هدف در طرح های گردشگری خاطرنشان ساخت: طرح ها باید بر اساس یک طرح جامع، ظرفیت‌های موجود و بومی استان که خیلی می تواند برای گردشگر جذابیت داشته باشد، اجرایی گردد.

صحرایی همچنین با اشاره به ضرورت برنامه ریزی مناسب برای گرامیداشت "پنجم مردادماه روز ملی کرمانشاه" تصریح کرد: باید برای این روز مهم انواع ظرفیت‌های توسعه گردشگری در استان فعال و بیش از پیش با اجرای برنامه های متنوع به آن توجه شود.

در این جلسه طرح های ساماندهی بیستون، طبیعت گردی، گردشگری روستایی و عشایر، مجتمع تفریحی، اقامتی و پذیرایی چالابه و مجتمع گردشگری در منطقه اورامات ارائه و در خصوص اجرای آنها بحث و بررسی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha