• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401112620202
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش عنوان کرد

کاربردی ‌تر شدن آموزش با تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

کاربردی ‌تر شدن آموزش با تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان اینکه سهم تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲، ۴۰ درصد برای در سال ۱۴۰۳ تاثیر ۵۰ درصدی و در سال ۱۴۰۴ به میزان۶۰ درصد تاثیر دارد، گفت: با تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، آموزش و ارزشیابی مدارس کاربردی ‌تر می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی کاظمی در گردهمایی دبیران دروس علوم پایه کشور گفت: دانش آموزان باید به درستی هدایت تحصیلی شوند و متناسب با علایق و استعدادهایشان انتخاب رشته کنند، آیا ضرورت دارد دو رشته مجزای ریاضی و تجربی داشته باشیم، آیا با توجه به اینکه تفاوت معناداری در زمینه واحدهای آموزشی ندارند؛ نمی‌توانیم این دو رشته را با هم ادغام کنیم؟

وی گفت: در اثر هدایت تحصیلی نادرست، ساماندهی نیروی انسانی هم با مشکل مواجه می‌شود و در برنامه ریزی‌ها دچار مشکل و مجبور می‌شویم معلم نامرتبط داشته باشیم، غیرمرتبط شدن تدریس معلمان، ناشی از چارچوب‌های غلطی است که رایج شده است.

معاون آموزش متوسطه اظهار کرد: در راهکار ۱-۱ سند تحول بنیادین توجه به برنامه درسی ملی به عنوان یک رویکرد تحولی مطرح است، توجه به مقوله جنسیت و نگاه تربیتی اهمیت دارد، در معاونت متوسطه متولی امر آموزش هستیم، اما آموزش و تربیت به هم  گره خورده است، شایستگی‌ها باید در دانش آموز تبدیل به رفتار شود، علمی که اثر تربیتی نداشته باشد بی‌ثمر است.

کاظمی تصریح کرد: آیا هدف ما در تعلیم و تربیت فقط آموزش فرمول و روش تست زنی به دانش آموزان است؟، مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور تدریس معلمان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، این مصوبه می‌گوید سوابق تحصیلی به عنوان ملاک و معیار آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد، داریم به جایگاه برنامه درسی و به نقش معلم در کلاس درس برمی‌گردیم و تا سه سال آینده تاثیر۶۰ درصدی سوابق تحصیلی را در کنکور سراسری خواهیم داشت که در نتیجه این تاثیر، کیفیت بخشی در آموزش اتفاق می‌افتد و به محتوای برنامه درسی بیشتر توجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲، ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۳ تاثیر ۵۰ درصدی و در سال ۱۴۰۴ به میزان۶۰ درصد سابقه تحصیلی تاثیر دارد، این موضوع روش آموزش ما را تغییر می‌دهد و به تبع آن سیستم ارزشیابی هم تغییر می‌کند و آموزش و ارزشیابی به سمت کاربردی شدن پیش می‌رود، ما باید به اصل آموزش و پرورش و به اهداف آموزش متوسطه برگردیم و برنامه‌های موثری را در راستای ارتقای کیفیت آموزش علوم پایه داشته باشیم.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گردهمایی دبیران دبیرخانه‌های کشوری و سرگروه‌های آموزشی دروس علوم پایه سراسر کشور با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر آموزش متوسطه در سالن اجتماعات شهید ایرانمنش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha