• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401112519451
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد شدیدتر می شود/بارش ۱۰۸میلیمتری در یاسوج

بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد شدیدتر می شود/بارش ۱۰۸میلیمتری در یاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از شدیدتر شدن بارش ها در این استان تا روز پنجشنبه خبر داد.

"ولی بهره مند" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه بارش‌ها تا ظهر پنجشنبه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد، گفت: تا امشب بصورت مقطعی توقف بارش ها را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از امشب تا صبح روز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه بارش ها شدیدتر خواهند شد.

سرپرست پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در پی فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه تا پایان روز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه جاری در برخی مناطق سردسیری شمال شرقی و شرق استان از جمله "موشمی زیلایی" و" دیشموک" هشدار سطح قرمز اعلام شده است.

بهره مند خاطرنشان کرد: بارش‌ها اغلب بصورت باران است اما از فردا شب تا صبح پنجشنبه در مناطق سردسیر بخصوص شهر یاسوج بصورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: طی این سامانه بارشی شاهد بارش برف در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج، سی سخت، مارگون و چرام و دیشموک بوده ایم.

سرپرست پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ در یاسوج، مرکز استان ۱۰۸.۷ میلی متر، در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا ۱۱۷.۷، در شهر دهدشت ۵۶.۵ میلی متر، لیکک ۲۵.۳ میلی متر و دوگنبدان ۲۳.۱ میلی متر بارش باران طی این سامانه بارشی ثبت شده است. همچنین در شهرهای دیشموک، قلعه رئیسی و چرام بارش ها بین ۵۴ تا ۷۰ میلی متر بوده است.

بهره مند تاکید کرد: بارش باران و برف، مه گرفتگی، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعد و برق در مناطق سردسیری، بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها، احتمال وقوع بهمن و کولاک از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی انسداد در راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیری، جاری شدن روان آبها، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن آب سطح رودخانه ها، گرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهرها، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و حمل و نقل، وقوع صاعقه، اختلال در انتقال منابع انرژی بویژه برق و گاز و خسارت به بخش کشاورزی را از جمله پیامدهای بارش‌های پیش بینی شده است.

سرپرست پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توصیه‌ها و راهکارهایی برای کاهش مخاطرات و آمادگی دستگاههای خدمات رسان بیان کرد: آمادگی دستگاه‌ها برای برف روبی و نمک پاشی جاده‌های اصلی، فرعی و معابر شهری، پرهیز از سفرهای بین شهری، اجتناب از انجام فعالیت‌های کوه نوردی، پیشگیری از جابجایی عشایر کوچرو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز، توقف و تردد نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، پاکسازی و لایه روبی آب روها و کانال‌های هدایت سیلاب درون شهری، پاکسازی دهانه پلها، انجام اقدامات پیشگیرانه از بروز خسارت‌های احتمالی، از جمله نمک پاشی توسط شهرداری‌ها در معابر شهری، راهداری‌ها در جاده‌های برون شهری و مدیریت شبکه‌های آبرسانی از جمله راهکارهای است که برای به حداقل رساندن پیامدهای بارش‌ها توصیه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۵ ۱۷:۱۶

به نظرم باران بیشتر ۱۰۸ میلی متر بوده

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۵ ۲۲:۳۷

الهی شکر ای دهنده بی منت ای خدای عزوجل