به گزارش ایسنا به نقل از نیویورکتایمز، با اینکه برای بسیاری از مردم، که به امید مهماننوازی مشهور ژاپنیها سفر کرده بودند، شرایط جدید ژاپن چندان ایدهآل نیست، اما تغییراتی که اخیرا در این کشور ایجاد شده، وضعیت بهتری را برای کسبوکار ژاپن ایجاد کرده است.
بازگشت گردشگران به ژاپن زودتر از پیشبینیها اتفاق افتاد و ارزش پایین «یِن» باعث شده تا بازدیدکنندگان در پرداخت مبالغ هنگفت برای خرید محصولات لوکس و آرایشی ترغیب شوند.
اقتصاد ژاپن که سومین اقتصاد بزرگ جهان پس از ایالات متحده آمریکا و چین است، در فاصله ماههای اکتبر تا دسامبر با رشد ۰.۶ درصدی همراه بود. البته این رشد اقتصادی ناچیز که به لطف بهبود مصارف خصوصی و مخارج بازدیدکنندگان از ژاپن حاصل شده است، پیشبینیها درباره احتمال رشد ۲ درصدی اقتصاد را ناکام گذاشت.
این رشد به دنبال یک دوره رکورد در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ رخ داد که تورم و ارزش پایین «یِن» هزینه واردات را افزایش داده بود.
یکی از دلایل بزرگ رشد در سهماهه چهارم ژاپن نیز این است که مردم ژاپن خود را به زندگی در شرایط کرونا وفق دادهاند.
با اینکه اقتصاد ژاپن اکنون در مقایسه با دوران همهگیری کرونا در وضعیت بهتری قرار دارد، اما رشد آن همچنان در مقایسه با سایر کشورها ضعیف است.
انتهای پیام
نظرات